Vetekli stärkelse

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 523
M

moonlightgarden

Är inte helt säker på att denna tråd ligger rätt men isåfall får moderatorna vara jätte snälla å flytta den :bow:

Hur får man bort vetekli stärkelse från plast hink av murar hink slaget? Jag har provatv att haft det i blött i ett dygn med medel (kokhet vatten från början). Det gick inte det satt som sten.

Någon som har bra förslag? Har ju tyvärr inte kunnat rengöra hinken dagligen utan dom fick mat på kvällen ifrån hinkarna utav stallägaren som sedan gjorde iordning ny mat i den på en gång så det har desvärre hunnit torka in ganska fint. Så tips mottages väldigt tacksamt :bow:

Sv: Vetekli stärkelse

*Puttar upp igen*

Någon måste ju ha koll på detta eller iaf förslag?

Jag vet inte om det finns särskilt mycket stärkelse i kli... men det kan ju ha torkat fast rejält ändå :devil:

Du gjorde nog lite tokigt i att börja med hett vatten, eftersom det liksom bränner fast av det. Försök att blötlägga i kallt vatten+diskmedel och sedan är det nog bara "mekanisk bearbetning" som gäller = gnugga som f-n med något som inte repar hinken (t.ex. "plastskrapan" längst fram på diskborsten).

:idea: kom just på en annan grej! Det kan gå med maskindiskmedel! i sådana fall kan du lösa upp en skopa/en tablett maskidiskmedel per hink med varmt vatten och fylla på tills hinken är full med ljummet vatten. Låt det stå i minst ett par timmar, gärna över natten. Det borde lösa upp! *funkar alltid på fastbränd mat i formar, missfärgade matlådor mm.*

rondellslip.. fast den kanske inte går ner :angel: prova med stålborsthuvud på borrmaskinen ;) :D

Vad tror du jag har för saker då?

Det är intorkat från förra sommaren så det satt fast ganska bra innan jag hade i varmvatten.

Maskindiskmedel, jo okej. Om du skickar en sådan tablett till mig :p
Tänker inte köpa en hel förpackning eftersom att vi inte har diskmaskin här å antagligen inte kommer skaffa en heller.

borrmaskin har du väl, har för mig att du köpte en sån.. eller fick du en? ett stålborsthuvud kostar inte mycket.. :)

Du får tigga till dig en maskindiskmedel-bit av någin i din krets!
Eller köp ny hink, om du inte orkar krabba, kostar ju inte så mycket!
Lycka till :D

nä fick bara borrmaskin å lite smågrejer

Hm ja studenter :angel:

Jo billigt är det ju. Men frågan är om man ska till något sådant ställe under dom närmsta tio åren (d.v.s helt enkelt när det blir ny häst).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka