Bukefalos 28 år!

Veterinär prickad

Sv: Veterinär prickad

Låter misstänkt likt "min" veterinär som talade om att spattknölarna på min hästs hasor inte var nåt annat än överben och att den grava rörelsestörningen han led av bara var en hälta som kom från ryggen. Så utan att böja honom eller undersöka benet så laserbehandlade han ryggen och behandlade ryggen kiropraktiskt och återkom efter två veckor. Då böjde han hästen och tyckte att jag kanske kunde åka in till kliniken och kolla honom. Röntagde, och visst var det spatt, nu är han avlivad så han slipper iaf ha mer ont. Hästen hade jag fått av en vän som sa att rörelsestörningen går bort om man rider lite, han hade gått i en hage i två år då. Stackars krake vad ont han måste haft :(
Denna veterinär åker runt och behandlar ryggar med laser hej vilt, på vissa hästar funkar det säkert om nu problemet sitter i ryggen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Besiktningen av hästen var bristfälligt gjord. Nu får den aktuelle veterinären en erinran av Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård.
Svar
0
· Visningar
306
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Veterinären som undersökte den blockhalta hästen borde ha utrett om det handlade om en fraktur. Nu får hen en erinran av Ansvarsnämnden...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En ponny lånades ut till fodervärd och kom sedan tillbaka till ägaren i dåligt skick. Den veterinär som genomförde en...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den sista juni arrangerade Agria Djurförsäkring ett panelsamtal i Almedalen om bristen på veterinärer och den statliga utredning som har...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp