Veterinär besiktning!

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare CillaOfSweden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 819
Sv: Veterinär besiktning!

Jag provred min häst 2 ggr på en helg och passade samtidigt att ha lite "minisemester" eftersom det var långt hemifrån. Säljaren var en mycket trevlig tjej och lät mig ha hästen på prov i 1 mån. Dagen innan hästen skulle komma till mig veterinärbesiktades hästen och eftersom jag inte var på plats fick jag tala med veterinären via telefon. Efter 1 mån provridning och allt verkade bra så veterinärbesiktades hästen med min hemma veterinär... OM det inte skulle fungerat ridmässigt eller nått annat var det helt ok att lämna tillbaka hästen utan konstigheter... Lite tur ska man ha.. Lycka till!!! Vi betalade varsin vet.besiktning..

Sv: Veterinär besiktning!

Jag har besiktigat 4 ponnyer.
Ska du röntga? I så fall kan du räkna med att få betala lite mer.

Såhär mycket kostade våra besiktningar:
1. I Gbg: Vet ej eftersom säljare betalade då hästen var halt på böjprov.
2. Röntgen, arbetsprov, böjprov, tittade i näsan :o: 3500 kr
3. Röntgen, arbetsprov,böjprov, tittade i näsan: 3200 kr
4. Gårdsbesiktning, distriktsvet (böjprov, "tittade lite": 300 kr :D

Med första säljaren gjorde vi så att vi betalade röntgen & dom "det vanliga" - går hästen ej igenom betalar säljare allt.
Dom andra 3 betalade köpare även om ponnyn ej gick igenom..

Liknande trådar

Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i... 2
Svar
27
· Visningar
4 362
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 654
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 084
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 580
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka