Veterinär som är dryg!!

Empire

Trådstartare
Jag förlorade min gråa vän nu i Maj, sorgen är oändlig, kom som en chock men ändå inte.
Men nu skaffade jag mig ändå en ny valp för 1 vecka sedan, blandras:o
Var till vet i dag för besiktning vacc och chipp, till en början var hon trevlig sen började hon nämna Måndag exemplar både nu och då, han har bara en kula nere=Måndags exemplar, hon satte i chippet som gled ur= han är Måndags exemplar.. hon använde det uttrycket ett par gånger, sen säger hon att han måste kastreras pga att ena kulan inte är nere, det kan ge tumörer i framtiden..MEN han är Måndags exemplar.. saken hör till att jag förlorade min bästa vän med Tumör i tarmkrösus..Endast 5 år gammal, Kan ju inte hon veta eftersom det inte var samma veterinär station, men det kändes skit och jag orkade inte tjafsa med henne, men den nya valpen är 8 veckor..... då är ju inte kulorna nere helt och jämt eller har jag fel??

Sv: Veterinär som är dryg!!

Jag skulle byta vet, och jag skulle ringa och tala om for receptionisten varfor ocksa. Fy sa 'rude' och allmant hjartlost.

Oavsett om han har en, tva eller inga kulor nere tycker jag det later som om hon var ratt... oproffsig.

Som 8 veckor valp med bara en kula hade jag inte oroat mig namnvart, men det finns manga bra tradar har pa buke om det har tyvarr inte tid att soka reda pa dom at dig just nu men du borde kunna hitta de informativa tradarna om du soker efter det har :)

njut av din hund... Kan inte veterinaren fa in chippet vettigt verkar hon vara ett mandagsexemplar sjalv.

/Bewwan vars hund blev chippad i koket av en vet. assitent utan nagra som helst problem...

Min ena hund fick ner sin kula på plats vid fem månaders ålder, så än är det ingen fara på färde :) Vad jag har förstått är det dessutom inte vetenskapligt bevisat att cancerrisken skulle öka om hunden var krypt? Men detta har jag inga belägg för, så ta det med en nypa salt.

Jag håller för övrigt med dom andra. BYT VETERINÄR! Man betalar dyra pengar för ett besök, då ska det också vara trevligt och kännas bra för dej som hundägare.

Jag skulle också byta veterinär, och vara medvetet tydlig med VARFÖR jag byter. Får de ingenting veta kan de inte heller ändra på sin attityd.

Svarar alla: tack för era svar, ja jag skall ta kontakt med stationen på Måndag och tala om hur jag känner och upplevde det hela. Kommer att byta veterinär.

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 072
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka