Veterinär

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Krabban
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 870
Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Krabban

Jag har en fråga om veterinärer. Hur hittar man en bra hästveterinär? Jag är nyinflyttad och har inga kontakter här, så jag känner ju inte till någon. I telefonkatalogen hittar jag bara smådjursveterinärer, och det hjälper ju inte mig riktigt. Hur hittar man veterinärerna? Finns det ngn hemsida där legitimerade veterinärer finns samlade eller hur hittar man dem? Hur hittade ni er veterinär, ni som flyttat till nytt ställe utan några kontakter?

Var bor du då?
Du kanske kan fråga i något stall i närheten.
Du kan gå in på Svenska vetrinärförbundet och kolla.

Jag bor i Hässleholm och jag känner ju inte till ngt stall direkt eftersom jag är väldigt ny här. Åh tack för tipset! Ska genast gå in och kika och se om jag hittar ngn! :bow:

jag slog upp veterinärer på www.eniro.se eller altavista. där jag fick upp olika vet, för vi har också precis flyttat. så ringde jag upp dom och då kom jag fram till några som bara hade häst och kor osv.

Jg gick oxå in där, men jag kanske letade för slarvigt. Ska testa igen - tack! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: MiniLi
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 187
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
718
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
541
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Rintränings- och utställningstråd