Veterinärbesiktning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare martina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 538
M

martina

Hur långt innan ett köp ska hästen besiktigas??
Har 1v eller 1 dag cirkulerande i huvudet. Men det kanske inte är någon tidsgräns :confused:

Tacksam för svar -- hästköpare--

Sv: Veterinärbesiktning

Det bästa är ju att göra veterinärbesiktningen så nära inpå köp det bara går, för hästen kan ju skada sig sen mellan besiktningen och att du hämtar den. Gör dessutom alltid en ny besiktning även om ägaren gjort en. Du vet ju inte vad det är för veterinär. Tror att ett besiktningspapper får vara max en månad om man ska försäkra hästen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 311
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
782
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
289
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
550
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka