Vi brukar vara hundvakt...

MiniLi

Trådstartare
Jo det är så att vi då och då är hundvakt åt en Jack Russel. Han bor med sin husse och ytterligare en JRT skapligt nära oss. Husse jobbar här på gården och är lite kompis med min sambo.

Jag tycker synd om båda hundarna, de aktiveras inte alls utan går bara korta koppelpromenader i stan. Deras husse tycker om hundarna men han är inte engagerad för fem öre och jag får ofta känslan av att han ser hundarna som en belastning. De är sjukt ouppfostrade båda två men väldigt söta och snälla :)

Den av hundarna som vi brukar ha är hur gullig som helst. Han ÄLSKAR att vara hos oss! Här får han en massa uppmärksamhet, gå på ordentliga promenader i skogen och springa lös. Här har vi även regler som ska följas och han är jätteduktig.
Han är väldigt förtjust i mig, jag är den stora favoriten. Följer mig överallt om han kan.

När han är hos oss brukar det vara typ över helgen.
Det är när det är dags att lämna tillbaka som allt blir så jobbigt.
Hunden är alltid jätte sur på sin husse när han är tillbaka hemma. Morrar åt honom och åt den andra hunden i flera dagar. Går och gömmer sig under soffan och ligger där och morrar så fort husse närmar sig eller säger hans namn.
Sen efter några dagar brukar han bli mer som vanligt.

Det måste ju kännas förjävligt att vara husse i den situationen. Men jag blir också ledsen. Han visar så tydligt att han inte trivs med sitt liv!

Vad gör man?
Ska man göra nåt?

Helst skulle jag bara vilja att han fick flytta hem till oss på heltid..

Sv: Vi brukar vara hundvakt...

Här är den lilla sötnosen:
18177_299118023996_744858996_3599212_6301401_n.jpg

Tillsammans med vår hund:
35117_411124388996_744858996_4711950_6157577_n.jpg

Sv: Vi brukar vara hundvakt...

Ja du... det var ju ingen lätt situation :/

Hade det varit jag, så hade jag nog inte sagt så mycket om just hans hundhållning, för att undvika onödigt tjafs, då du även nämner att hussen är kompis med din sambo...hade alltså inte sagt något om att hunden verkar vantrivas hos honom eller nåt sånt, utan hade helt enkelt sagt upprepande gånger om hur mycket jag tycker om hans hund, och lite sådär på "skoj" sagt: "Ja skulle du nångång få för dig att omplacera honom så snälla hör med oss först! Då ställer vi gärna upp..:)" eller "jag/vi tycker verkligen om att ha hunden här, han får gärna stanna oftare eller längre perioder..." eller något liknande...:angel: Och har du tur så lär han väl förstå efter ett tag att ni verkligen gillar hunden och vill ha den hos er..och om det är som du säger att hunden mest är en belastning för honom så kanske han själv kommer på idén rätt snabbt att fråga er om ni vill ta honom..

För att, att han just inte aktiverar hundarna mer än så är ju inte direkt olagligt så vet inte vad mer man kan göra...

Hur som helst.. Lycka till! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 242
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 691
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 938
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka