Vi har ”blivit med duva”

Guldaskig

Trådstartare
Plötsligt en dag kom en vit duva flygandes och landade på gungställningen hemma i trädgården. Den var inte särskilt skygg men vi lät den vara ifred. Nu har den blivit mer bekväm och kommer så fort vi är ute och vill i princip sitta i knät på oss. Den är inte ringmärkt men beter sig som om den vore tam. Den äter ur händerna på oss och går liksom runt benen och följer efter oss. Sjukt söt men vad gör vi? Har den kommit vilse, är det någons duva? (borde den inte vara ringmärkt då?). Den är inte skadad, går på båda benen och kan flyga obehindrat.
 
Om det vore en brevduva borde den vara ringmärkt ja.
Kan den inte bara blivit tam på någon uteservering eller så och sen på ett "strövtåg" när serveringen var stängd hamnat hos er?

Jag tror inte ni behöver göra någonting?
Om ni inte vill bli av med den för då, för då kanske man måste kontakta någon..
 
Om det vore en brevduva borde den vara ringmärkt ja.
Kan den inte bara blivit tam på någon uteservering eller så och sen på ett "strövtåg" när serveringen var stängd hamnat hos er?

Jag tror inte ni behöver göra någonting?
Om ni inte vill bli av med den för då, för då kanske man måste kontakta någon..

Vi bor drygt en mil från närmaste uteservering, nog för att fåglar kan flyga långt men vi har aldrig haft besök av en duva förut.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 816
Senast: Zpunk
·
Övr. Hund Min söta lilla gulla valp som brukade ligga och sova på min mage i soffan eller ligga i min famn tar helt plötsligt upp HELA soffan när...
Svar
12
· Visningar
1 191
Senast: beda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp