Vi ska inte hymla om att det inte är ett problem”.

coari

Trådstartare
Djurskyddschefen: Dödsfallen är ett problem för travet Men jordbruksverket är inte oroliga.

– Travsporten i Sverige har god koll, säger jordbruksverkets djurskyddschef Björn Dahlén.


De närmaste dagarna kommer landets banveterinärer att samlas för en konferens. Konferensen är ett led i det uppdrag som jordbruksverket fått av regeringen.

– Vi har i uppdrag att titta över banveterinärens besiktningar före tävling. Vi har genomfört enkäter med banveterinärer om deras arbetsförhållanden. Nu ska vi utvärdera, säger jordbruksverkets djurskyddschef Björn Dahlén.

På konferensen kommer man att belysa den senaste tidens dödsfall.

Källa Aftonbladet
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle5871332.ab

Jag tycker detta verkar vara ett steg i rätt riktning,, Vad anser ni??

För säkerhets skull lägger jag ut samma tråd på Galopp efter förra torsdagens tävlingsdag där vinnaren inte ens kunde gå in i vinnarcirkeln och Täby Galopps sportchef om ngt "hymlade" om att nu detta har hänt så har det inte förekommit mer än max 2 ggr på endast denna bana detta år. skitsnack är det och det vet alla, både spelare och övriga inblandade.

Naturligtvis är det tragiskt när det händer men det blir inte bättre för att man försöker lägga locket på utan endast diskutera problemet i dags ljuset för att försöka komma fram till olika förslag på en lösning.

Det finns ingen enskild lösning på detta,, däremot så kan vi alla tillsammans med olika erfarenhetet försöka ge olika förslag till att sporten inte tappar intresse.

Vad är dina erfarnheter och förslag??
 
Sv: Vi ska inte hymla om att det inte är ett problem”.

Eftersom tråden på trav inte längre finns ser jag inget hinder från att öppna diskussionen igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp