Vet inte riktigt vad du menar med fungerar @superstar
Sen finns de i olika material, tjockare, tunnare, vindtåligt, regntätt eller bara tunt fleece.
Så det fungerar ju bra också, och är lite billigare än en jacka.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag insåg att det var en konstig fråga
Vet inte riktigt vad du menar med fungerar @superstarMen bärskydd är enkelt att klä på sig. Det sitter band i själva skyddet som du typ korsar runt dig och då hålls det på plats.
Sen finns de i olika material, tjockare, tunnare, vindtåligt, regntätt eller bara tunt fleece.
Så det fungerar ju bra också, och är lite billigare än en jacka.Vet inte hur svårt det är att få på sig vid ryggbärandet dock. Det kanske finns någon annan här som vet?
Ni som bär på rygg, vad gör ni med barnets huvud när hen har somnat? När sonen somnar i vår beco butterfly II faller liksom huvudet bakåt och ser sjukt obekvämt ut. Vill gärna stötta upp det men är inte så lätt när han sitter på ryggen.
Någon här i tråden hade fäst ett snöre i luvan så man kunde nå den lätt även på ryggen. Det kanske kan hjälpa så du får dit den?Ni som bär på rygg, vad gör ni med barnets huvud när hen har somnat? När sonen somnar i vår beco butterfly II faller liksom huvudet bakåt och ser sjukt obekvämt ut. Vill gärna stötta upp det men är inte så lätt när han sitter på ryggen.
Jag har en ergobaby som jag är ok nöjd med, praktisk och skön och så. Men så är jag hos en kompis nu och har burit en del i hennes Tula och jag är (såklart, hade förberett mig på det!) helt förälskad. Jag måste ha en Tula! Är inte alls sådan här när det gäller mina sjalar, då är jag mer praktisk och inte så brydd om utseende eller andra detaljer. Men det här är ju ren kärlek!
Ni som bär på rygg, vad gör ni med barnets huvud när hen har somnat? När sonen somnar i vår beco butterfly II faller liksom huvudet bakåt och ser sjukt obekvämt ut. Vill gärna stötta upp det men är inte så lätt när han sitter på ryggen.
Jag har inte burit mer på ryggHur fungerar det med ryggbärandet nu för dig @Rhinos . Får du till det när bebis sover?![]()
Ja det är ju det! Men det var inte bara utseendet, jag tycker verkligen att den var skönare oxå. Satt som en smäck, gav en tightare känsla och bebis hamnade rätt helt automatiskt.Det är ju så fina mönster på tulorna
Tycker väldigt mycket om min toddler. Bär min snart 3 åring i den utan problem. Enda är väl att den skulle varit lite längre i ryggen. Funderar på köpa en RR pre-school.
Hur långt är barnet du bär?Jag har precis gått upp till Tula Toddler, hade Ergo innan. Ergon funkar fortfarande inomhus men med ytterkläder blir den kort i ryggen. Saknar fasta "reach straps" på Tulan som det är på Ergon, dvs fastsydda så det går att dra i dem för att "skuffa" ner barnet ordentligt.
77 cm för en månad sedan.Hur långt är barnet du bär?
Tack, funderar på när ungefär det är läge att fundera på toddlersele men räknar med att kunna använda manducan ett tag till :-)77 cm för en månad sedan.
Tack, funderar på när ungefär det är läge att fundera på toddlersele men räknar med att kunna använda manducan ett tag till :-)
När min var liten (visserligen mitt i sommaren) bar jag henne i bara blöja och jag själv hade bara bh. Funkar bra i trikåsjal för den blir ju som en tröja. Annars kan du ju ha ett linne på dig själv.Vad har ni för kläder på barnen när ni bär i sjal inomhus? Bar lillen (3 veckor) i trikåsjalen inomhus idag, hade en body på honom men upplevde ändå att han blev lite väl varm. Ska man ha honom i bara blöjan eller har någon något bra tips?
Jag upplevde att det blev mindre svettigt om vi inte var hud mot hud (vilket man ju gärna ska vara så mycket som möjligt, men just i trikåsjal blev det ju fruktansvärt varmt!) Så hade ofta tunn body på bebis och tröja på mig själv. Ni bar jag i trikåsjal juli och augusti så värmen var annorlunda, men fortfarande nu i vävd sjal upplever jag att det är främst där vi har hudkontakt som det blir svettigt.Vad har ni för kläder på barnen när ni bär i sjal inomhus? Bar lillen (3 veckor) i trikåsjalen inomhus idag, hade en body på honom men upplevde ändå att han blev lite väl varm. Ska man ha honom i bara blöjan eller har någon något bra tips?
Brukade ha tunn body på bebis och tunn tröja på mig. Alternativt bara blöja på bebis och tunn tröja på migJag upplevde att det blev mindre svettigt om vi inte var hud mot hud (vilket man ju gärna ska vara så mycket som möjligt, men just i trikåsjal blev det ju fruktansvärt varmt!) Så hade ofta tunn body på bebis och tröja på mig själv. Ni bar jag i trikåsjal juli och augusti så värmen var annorlunda, men fortfarande nu i vävd sjal upplever jag att det är främst där vi har hudkontakt som det blir svettigt.