Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Visst fan, ska ju skriva två duggor nästa vecka! Ajdå.. Ska nog börja plugga lite terminologi och titta på föreläsningarna.. Mutter, varför är jag så seg i starten nuförtiden!

Har inga direkta råd att ge, kan bara heja på och hoppas du klarar ut det hela!

Jag har fått tillbaka min uppsats men förstår inte riktigt vad examinatorn menar... Kommer vara upptagen imorgon så får vänta till tisdag med att ringa honom, han tyckte vi kunde ta det över telefon (jag har ju flyttat). Han skriver att han inte vet om han ska ge mig G eller VG, ska jag då tolka det som att jag är godkänd om jag inte ändrar på nånting? Och att jag får VG om jag gör om en massa? Eller måste jag korrigera alla kommentarer för att ens få G?

To be continued.

Åhhh, vad kul att läsa om folk som kommit in på reell kompetens! Jag ska själv söka in på det nästa termin :) Hoppas jag är behörig också :)

hmm, jag ksulle tolka det som G utan andring. Med chans till VG med andring :)

jag har ju natt konstigt system nar jag gor mina uppsatser eftersom jag inte ar pa program utan plockar ihop en egen. Sa jag kan bara fa G pa mina :) daremot har dem ratt hog standard pa detta G, vilket ar skont, riktigt press pa att skriva bra!

KL

Sjukt nervos, har intervju klockan 15 for ett internship med IUCN. Jag har val sadan tur att datorn typ kraschar igen precis innan :eek: forsoker lugna ner mig med att blanda hej vilt med att lasa pa om rod liste kriterierna, skriva e-mail till Costa Rica och kolla pa en film. Inget hjalper :banghead:

Och här har jag suttit och vrålpluggat hela dagen (nåja, var på sjukhus med en stallkompis häst några timmar med), slitit som ett djur med att försöka förstå vad som händer och sker, hitta rätt i föreläsningar, läst alla mina böcker jag hittade och blablabla
Bara för att nu, för cirka fem minuter sen, inse att jag har suttit och läst "fel" saker! Nåja, jag har lärt mig en hel del i varje fall.. Bara inget av det jag hade behövt till imorgon.. Och imorgon kan jag inte ta med mina böcker. Och har bara några timmar att plugga på tåget. Nåja nåja, det fixar jag säkert. Bara bita ihop och läsa som en dåre hela vägen och lite till.

Nu orkar jag inte göra mer för idag. Känner lite att jag skiter i vilket nu, vill bara sooova!

*knapp*

Nu har jag haft opponeringen på mitt masterexjobb. Var lite nervös då min examinator tokdissade projektet när projektplanen skulle godkännas och jag vet att han har ganska så väldigt annorlunda syn (jämfört med mig) på djurvälfärd som var huvudämnet för mitt projekt. Men det gick jättebra och han tyckte det var ett bra arbete och att det var superbra att jag tog upp riskerna med den typen av forskning och att jag hade väldigt goda kunskaper i ämnet och att själva utförandet av studierna var väldigt professionellt. Det kändes verkligen som att hans kommentarer bara var för att göra arbetet bättre, inte för att göra det bra.

SÅ SKÖNT! För jag älskar verkligen mitt projekt. :D

Vad härligt! Grattis! :D

Själv är jag sååå lycklig över 5 dagars ledigt från plugg, och då menar jag verkligen LEDIGT! Har avslutat en kurs precis (haft en skriftlig + en praktisk tenta denna vecka) och det känns helt underbart! Har som vanligt haft ångest över att det känns som om jag inte kan nånting osv, men det har känts bra! Wiiie!

KL

Snart är det dags för tentor igen!
Den 14:e maj kör det igång, då har vi..
Tenta 14:e, 16:e,17:e, 21:e och 22:e.

Oboy.......:meh:

kl

Nu har resultatet kommit för tentan i cellbiologi och jag är godkänd! :) Gud så skönt, nu har jag bara en tenta kvar på första året!

Grattis! :)

kl

Så här har jag sett ut de senaste veckorna :banghead: :arghh: :( :crazy:
Jag gillar inte kandidatarbete..
Imorgon ska arbetet in till examinator och opponent, sitter och väntar på de sista kommentarerna från handledaren.

Tjoho, om 48 timmar har jag sommarlov! En tenta i morgon och en i övermorgon, men sedan är det klart för det här året och jag är halvvägs genom min utibildning! :bump:

Jag är egentligen superdupernervös för båda tentorna, men faktumet att jag står inför 4 månaders sommarlov när de är skrivna gör att det inte känns alls särskilt dåligt, trots allt. Den ena tentan är dessutom relativt lätt, medan torsdagens är assvår, men jag borde kunna få ihop något vettigt ändå tycker jag... :)

Lyllos! Jag skulle må prima av lite ledighet. :D

KL

Lämnade in synopsisen till B-uppsatsen idag, och nu sitter jag och försöker knappa ihop lite saker som är viktiga att ta upp i det första kapitlet. Kunde inte vara mindre sugen på denna syssla idag dock. :p

Mja tack, jag klagar inte! Och ja, jag lovar att vara supernervös och hata livet lite fram tills att tentorna är klara ;) Med all rätta faktiskt, för om jag misslyckas på en av dem blir mitt sommarlov helt plötsligt 2 månader kortare då jag måste komma tillbaka i juli och skriva omtenta... Brrr, hemska tanke!

Knapplån.
Två tentor kvar denna vecka sen tar jag sommarlov! WOHO mitt längsta år med 200% plugg är snart över och att jag hitills klarat alla kurser med fina betyg (på något mirakulöst sätt) och inte en enda omtenta gör att jag bävar lite inför morgondagens "hästens historia", med noll sifferminne och totalt 168 viktiga årtal och säkerligen en 100 ganska viktiga att kunna känner jag mig lite körd.. Får helt enkelt hoppas på lätt prov med mycket textande och lite spotta ut information... Att jag dessutom sitter halv ett och pluggar inför tentan säger ju en hel del om hur bra jag pluggat inför den.. Noll och ingenting... Fredagens tenta i Sjukdom och sjukvård för häst känns mycket enklare...

Aja, återgå till alla årtalen! Lycka till ni alla med allt som händer och sker i skolvärlden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka