Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Tack! Det var riktigt roligt, även om det bara var en litteraturuppgift. Men kursen har ju ingen tenta så detta + projektarbete är ju vad lärarna har att gå på sedan.

Usch vad hemskt det låter! :eek:

Åh nej vad tråkigt. Även om det kanske är "lite" tröst att så många kuggar... Man ska ju inte jämföra sig men gör ju det så lätt ändå. Styrkekram! Och pepp! Du klarar omtentan :bump:

Ja, det hade varit jättehemskt om det bara skulle vara jag och några till stackare som helt missat denna tentan, huuh, mardröm! Jag får trösta mig med att de frågorna där jag kunde svara på fick jag iallafall så gott som full pott på, synd bara att det bara var typ varannan fråga...

Kan man inte överklaga sånt..? :p
Vi var 90% i min klass som kuggade svenskgrammatiken i våras, det blev ett jävla liv. Inte för att det hjälpte.. men ändå! Om mer än 30% kuggar är det något som bör utredas tycker jag!!

En del skolor har väl som regel att se över tentor som mer än en viss procent av eleverna kuggar? Tentorna ska ju vara rimliga, inte omöjliga. Det är ju värt att kolla upp om det är så på den skolan man går på...

Vi ska kolla upp med kåren och studentombudsmannen vad som gäller, men har anmält mig till omtentan och taggar nu inför ett VG istället! :D

KL.
Sitter här och sliter mitt hår över statistiken i mitt exjobb :crazy:. Men det är kul samtidigt iaf :D. Längtar lite efter att börja skriva på teoriavsnittet istället.

Så här långt har jag kommit:
- Dem som använder graman eller aachenrem har signifikant lägre risk för att ha problem med att hästen inte vill stanna eller står emot.

- Har du ridit i 3-5 års erfarenhet med hästar så har du sju gånger högre risk för ovanstående problem, än dem som har ridit över 20 år.

Känns lite som.. Jaha? Det visste vi väl liksom? ;)

Grattis!!

Knapp

Sitter och svär långa ramsor just nu. Vi håller på med en enkätundersökning som det ska skrivas på vetenskaplig rapport på. Detta ska in nu på torsdag. Idag får vi reda på att vi inte kommer att ha tillgång till hälften av våra enkäter förrän på söndag kväll :banghead: :banghead: Vi har alltså tre dagar på oss att både sammanställa resultaten, dra åtminstone ett par vettiga slutsatser, skriva rapporten och förebereda den muntliga redovisningen. GAAAH!

Sånt blir man glad av.. Mutter, varför kan det inte bara funka och bli rätt direkt?

Själv sitter jag och svär över hur en del kan ha fått examen överhuvudtaget, hur fasen har de kunnat komma in på en högre utbildning när de inte har någon som helt uppfattning om hur man skriver ett vanligt naturvetenskapligt arbete..

Det undrar jag också! Jag känner mig som en alien ibland när jag pratar om att redovisa samtliga resultat och att inte bortse från resultat som "inte passar oss".

Fick resultatet. Blev godkänd men känner mig inte nöjd med det. Får lägga in en högre växel inför nästa hemuppgift. Har redan gjort hälften och tänkte göra resten nästa helg.

KL

Godkänd dugga! Dock är jag långt ifrån nöjd eftersom jag nog inte hade klarat den utan gruppen. Först hade vi muntlig diskussion i en timme och sen examinerades vi en timme och vi fick svara på två frågor var. Ingen av de frågorna jag fick hade jag klarat helt om jag inte haft gruppen som hjälp innan.

Så nu jävlar ska jag ligga i resten av terminen, tänker inte ha samma ångest och panik inför nästa dugga! Och framförallt inte inför tentan!

Kl

Fick lösningarna till tentan i tisdags, ser ut som jag ligger mellan en 4a och 5a. Bara att hålla tummarna för att de rättar snällt och jag får en 5a. Det betyget läggs ihop med betyget för ett projekt, delas ned två och avrundas nedåt... Så om jag klarar 5a på provet behöver jag inte få max på projektet och det hade känts sjukt skönt! Men men, nu är det två tentor till denna veckan, och jag är dåligt förberedd...

*KL*

Alltså, är jag dum eller? Jag har för mig att jag häromdagen läste om ett tips på musik, ett specifikt album tror jag, att lyssna på när man pluggar. Jag kommer ihåg att jag gjorde en liten mental note att titta på den sen när jag hade tid, men nu kan jag inte hitta det inlägget igen! :meh: Är jag så sjukt dålig på att söka, eller har jag bara drömt att jag läste det?

Håller tummarna!

KL

Jag har precis gjort begåvningstestet på ett barn. Så himla kul det var! Nu ska jag bara räkna om allting för att få ut IQ-poängen, lär nog ta hela eftermiddagen!

Grattis! :)

kl

Fick tillbaka labbrapporten och den hade blivit godkänd om vi inte hade klantat oss och glömt beskriva den allra sista delen i metoden :meh: Men men, inga bonuspoäng till tentan stod på spel och det kommer gå snabbt att fixa felet. Irriterande bara :p

Åh nej, surt sånt där... Skönt att uppgiften inte var kopplad (poängmässigt) till tentan i alla fall :p

KL

Min testning gick jättebra. Så kul det var! Men nu är jag dödstrött men jag har fortfarande lite plugg kvar så jag sitter här fortfarande... Varit uppe och pluggat sen 06 i morse så det har varit en låååång dag :p Snart slut tack och lov.

Äsch, skönt att det var en miss bara och inte helt feltänkt. :)

cherie: Vad roligt att få göra något praktiskt! Även om det varit en lång dag. :)

Jag är klar med uppgiften som ska in på söndag, känns gött. :) Får läsa igenom allt igen bara, i vanlig ordning väntar jag nog tills på söndag med att lämna in också. Har ett projektarbete som hägrar längre fram men jag har verkligen ingen aning om vad jag ska hitta på...

kl

Jag har blivit sjuk, och tentorna knackar på dörren! :cry: vad gör man?!

Jag har en tenta på fredag, en på tisdag, en på torsdag och en på fredag. Hur F*******N gör man? Har ont i hela kroppen, den värker, till och från svårt att stå upp, ont i halsen och i öronen och dessutom huvudvärk.

Varför?! :cry:
Jag är ju aldrig sjuk! :cry:

Har inga råd att ge men tycker det är jättedumt att man inte riktigt kan sjukskriva sig från studier :( Hoppas det går vägen för dig ändå!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka