Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

KL

har sitter jag och gor jobb/plugg mitt i natten :o

drog ut en visdoms tand i mandags morse + infektion pa andra sidan (och hade sonder en forbannad lagning ocksa pa kvallen). Sa har ont overallt och kan inte ata ordentligt, sa det blev inget gjort varken igar eller idag. Tills elva pa kvallen dvs :cautious: efter ha varit groggy hela dagen, slo och allmant nere sa blev jag helt plotsligt valdigt pigg :crazy: har mote 12.00 imorgon med min Brittiska handledare sa det var val lika bra, metoder ar antligen fardig skrivna sa nu ska det laddas ner artiklar :D

kanske till och med lyckas extrahera lite data och bestamma vilka artiklar som ska analyseras av tva personer innan jag dackar :sneaky:

Känner igen det där :p

Nu börjar jag ju undra om det var din klass jag såg när jag satt utanför FU26 typ halv ett till kanske halv tre igår? :) spännande ju att få veta vilka som är vilka... Jag har ingen koll alls ;)

Vi var på asis från 13-15 igår så det kan det nog ha varit :) Visst läser du första året förresten? I så fall har du blivit klasskompis med en som gick i min klass förut :p

NJUT! Saknar den kursen så himla mycket, världens roligaste :love::love:

Kl
Jag är fast i projektarbetes träsket, nu vill jag ha jullov och slut på eländet.

Det ska jag göra! :D Är helt kär i den här kursen efter bara två dagar haha!

Vad är det för kurs du läser nu och vad skriver du om? :)

Usch din stackare, visdomständer har jag tyvärr allt för stor erfarenhet av... :crazy:

kl

Apropå en annan tråd samt Inglorions nattplugg (;)), vilken tid på dygnet pluggar ni bäst?

Apropå en annan tråd samt Inglorions nattplugg (;)), vilken tid på dygnet pluggar ni bäst?

Tyvärr på natten, vilket ju inte funkar så bra med övriga schemat... Men om jag lyckas hålla mig vaken på natten så är det helt klart då jag har bäst koncentrationsförmåga!

Typ mellan 8-12, då kan jag vara himla effektiv! Sen blir det vanligtvis sämre och sämre :angel: Andra tider på dygnet kan funka om jag kommer in i ett plugg-flow :D

Toffeln, ja det låter lite opraktiskt att plugga på natten :p

Vi har ingen ledighet i januari alls. Alla perioder går efter varandra. Så det enda är ju om man inte ska skriva en tenta/omtenta, då kan man ju göra vad man vill, men oavsett så är den tiden ändå inräknad som kurstid. Vi har bara helger som glapp mellan perioderna. Vår tentaperiod slutar 18/1 och nästa läsperiod börjar den 20/1.

det brukade vara fran 23.00 till 4, 5 snaret. Det verkar funka bast fortfarande, fast maken blir ju lite ledsen nar man inte gar och lagger sig med han sa forsoker undvika det :(

Har projekt i båda kurserna;
Biology of lactation- skriver om kalvningsförlamning, har fått tillbaka första utkastet av handledaren - mycket att fixa. :banghead: Men man lär sig väldigt mycket.

Projektledning & kommunikation för agronomer- Sanering av utfodringssystem vid salmonellautbrott. Vi har gjort väldigt mycket men nu måste allt ner i rapporten.

Vi har ingen ledighet i januari alls. Alla perioder går efter varandra. Så det enda är ju om man inte ska skriva en tenta/omtenta, då kan man ju göra vad man vill, men oavsett så är den tiden ändå inräknad som kurstid. Vi har bara helger som glapp mellan perioderna. Vår tentaperiod slutar 18/1 och nästa läsperiod börjar den 20/1.

Ja, så har väl alla utbildningar trodde jag? Det är väl väldigt få utbildningar som har lov mellan terminer/kurser (förutom sommarlovet)? Men har ni alltså ledigt om ni inte har omtenta eller? Minns att min sambo som pluggade tekniskt hade en veckas ledigt lite då och då varje gång andra skrev omtentor, men det kan säkert variera mellan olika lärosäten :)

Vet inte om det blivit lite missförstånd här, jag missförstod ju Aramita. Vårt "jullov" som vi har är alltså över julen, mitt i en kurs, och inte mellan två kurser i januari. Så vi har ett "jullov" över mellandagarna och nyår. Men så har ju alla det - oavsett om det är officiellt (d.v.s. kortare sommarlov som följd) eller inte. Ingen här har väl schemalagda saker i skolan under mellandagarna och dagarna precis efter nyår, under den tiden är det väl självstudier som t.ex. plugga till en tenta eller göra ett arbete som gäller?

Senast ändrad:

Då är vi ganska lika i tiderna då :D Jag borde ju plugga ordentligt nu t.ex., det är ju min effektivaste tid :angel:

Det är lite olika. En kort stund på morgonen, fram till 9-10 hemma eller till lunch på skolan. Sen på kvällen, kanske mellan 18-21 eller tills jag blir trött. Är det spännande och jag kan sitta och leta fakta så blir jag ofta uppvarvad och kan sitta länge. Jag är lite för virrig på dagen, det finns så mycket annat jag hellre gör när det är dagsljus och det gör mig ofokuserad. Som nu. :p

Så funkar det nu när det är mörkt iaf! På kvällen vill jag ändå bara sitta inne och under kvällens gång brukar jag få pigga ryck då jag får en massa gjort. :) Just nu tråkar tvn ut mig så på kvällarna är jag fruktansvärt rastlös och därmed blir det plugg.

Googlade mig fram till att det borde vara år 2, med tanke på kursen :p

Då har jag ju faktiskt en i min basgrupp som borde ha gått i din klass förra året i så fall, en som börjar på I? :)

KL

Den reviderade hemtentan ska in IDAG.

Och jag hade bara ett stycke kvar att skriva. Vilket jag gjorde NU eftersom jag ska till tandläkaren sedan.

Och precis när jag ska svara så kraschar Word och går inte att öppna alls. JAG HAR INTE TID MED DET HÄR!!! :banghead:

Har projekt i båda kurserna;
Biology of lactation- skriver om kalvningsförlamning, har fått tillbaka första utkastet av handledaren - mycket att fixa. :banghead: Men man lär sig väldigt mycket.

Projektledning & kommunikation för agronomer- Sanering av utfodringssystem vid salmonellautbrott. Vi har gjort väldigt mycket men nu måste allt ner i rapporten.

Låter tufft! Men det låter intressant också :D

KL
Hoppar in här. Läser första terminen till sjuksköterska. Har precis fått tillbaka ett G på första tentan och är såhääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääär glad!!
På lördag skrivs nr 2 och det krävs nog ett rejält mirakel om jag ska klara den...
Fler sjuksköterskestudenter i tråden?

Jag läser också första terminen till sjuksköterska. Jag blev underkänd på min första tenta (hemtenta) :banghead: och har precis skickat in den reviderade versionen. Jag läser vid MDH men i Nyköping, var läser du?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka