Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

För övrigt - har ni nånsin haft en hemtenta som pågått i två dagar och endast under vissa specifika timmar? Tror det är 4-5 timmar per dag så antagligen måste man skriva klart del 1 första dagen och del 2 andra dagen. Känns udda...

Nope.

Udda.

För övrigt - har ni nånsin haft en hemtenta som pågått i två dagar och endast under vissa specifika timmar? Tror det är 4-5 timmar per dag så antagligen måste man skriva klart del 1 första dagen och del 2 andra dagen. Känns udda...

När jag har haft hemtenta så har det varit ett särskilt klockslag (ofta 9-18) och endast en dag.

Ja är det en dag tycker jag det är lättare att förstå... Men två dagar? Det står 12-17 samt 12-16 på schemat, får väl se hur det blir helt enkelt! Hon nämnde att de hade endagstenta förra året vilket fick kritik och därför har de gjort såhär i år. När vi har haft hemtenta förr så har vi haft väldigt lång tid på oss, 4-5 dagar med en deadline endast.

Ja, 2 dagar verkar märkligt. Beror väl iofs på upplägget... Vi hade såpass lång tid på oss, samtidigt som hemtentan var tänkt att motsvara 5h skrivning, just så att man kan välja när man skriver + har möjlighet att ta pauser. Är det en ovanligt stor tenta/kurs? Jag har tenterat 15p genom en-dags-hemtenta.

Nej den är på 15 hp och vi har haft ett gäng seminarier också samt kommer ha ett grupparbete efter tentan, så det är inte det enda vi gör under kursen heller.

Så kul! Ja förbättringsarbete är intressant men rätt segdraget under en lång period. Har haft att öka läshastigheten och märkt att motivation ger bra mycket bättre läshastighet än några tekniker ;) Vi slutar en onsdag (v2) och så har vi en veckas ledigt (v3), innan vi börjar tisdagen veckan därpå. Riktigt skönt!

Det är otroligt nyttigt att läsa PBL, roligt och passar mig riktigt bra. Man lär sig utan att tänka på det! Har tenta på Människan i aktivitet, så fokus på aktivitet, miljö, beteendevetenskap och omvärldskompetens :)

Klart man får! Plugg som plugg liksom, och åååh vad avundsjuk jag är på dig som har din studentdag framför dig!

(för övrigt ligger min koncentrationsförmåga på noll idag och vad jag än läser försvinner det ut genom andra örat. Insåg nyss att det är 12 ynka dagar kvar till tenta numero 1 och panikar lite här. Vaaarför ska det finnas så mycket att läsa?!)

I och för sig lyckades jag göra hela Matte C på fem dagar och hela En B på två, så om jag bara lyckas komma in i "rätt mode" lär det väl gå undan. Men jag måste ju i så fall hitta tillbaka dit också.

Svårt.

Jobbigt.

Jag vill ha ett ordentligt jullov :cry:

Så kul! Ja förbättringsarbete är intressant men rätt segdraget under en lång period. Har haft att öka läshastigheten och märkt att motivation ger bra mycket bättre läshastighet än några tekniker ;) Vi slutar en onsdag (v2) och så har vi en veckas ledigt (v3), innan vi börjar tisdagen veckan därpå. Riktigt skönt!

Det är otroligt nyttigt att läsa PBL, roligt och passar mig riktigt bra. Man lär sig utan att tänka på det! Har tenta på Människan i aktivitet, så fokus på aktivitet, miljö, beteendevetenskap och omvärldskompetens :)

Vi fick nästan hela första terminen på oss att göra vårat personliga förbättringsarbete. Jag letade tid för att ha tid till mig själv. Jag har lämnat i den och under v. 2 ska vi ha en workshop kring det hela. Jag läser på distans så jag ser inte mina klasskompisar så ofta..utan vi har inneveckor där vi levererar alla praktiska moment.

Fast ledig? Det går ju alltid o hitta litteratur, läsa litteratur, kolla studiehandledningen (om ni har någon sådan) etc etc etc. :p

-

Lindgren V -
Jag räknar inte med att ha något jullov de närmaste åren. Jag har möte nyårsafton med några ur klassen för ett projektarbete vi har.

O det mest galna av allt..det gör mig inget. Att inte ha något jullov menar jag. Att ha möte nyårsafton..well..det känns lite weird men vi kunde inte lösa det på annat sätt.

(för övrigt ligger min koncentrationsförmåga på noll idag och vad jag än läser försvinner det ut genom andra örat. Insåg nyss att det är 12 ynka dagar kvar till tenta numero 1 och panikar lite här. Vaaarför ska det finnas så mycket att läsa?!)

Vad ska du trycka in i skallen?

kl

Jag har ett problem, kanske någon är hajj på excel och kan förklara för mig? vi har gjort en labb och nu ska jag rita en kurva och beräkna medelvärdet. Läraren sa att jag kunde ju göra det för hand men då fick jag lov att räkna själv så han tyckte det var mycket bättre att jag gjorde diagrammet i excel så att det kunde räkna åt mig. Men hur gör jag? Jag vet hur man gör ett diagram. Men sen då? Han snackade om att ta fram någon linje och ja, på nått sätt på excel att räkna ut medelvärde? Fattar ingenting, suck. Borde ta tag i det här, vill egentligen ha jullov men jag var dum nog att inte göra klart det här före jul så. :angel:

Jag räknar med att detta är mitt livs sista jullov, med tanke på att jag satsar på att bli polis så är det ju inte precis så att man kan gå hemma och skrota över högtiderna :D

kl

Jag har ett problem, kanske någon är hajj på excel och kan förklara för mig? vi har gjort en labb och nu ska jag rita en kurva och beräkna medelvärdet. Läraren sa att jag kunde ju göra det för hand men då fick jag lov att räkna själv så han tyckte det var mycket bättre att jag gjorde diagrammet i excel så att det kunde räkna åt mig. Men hur gör jag? Jag vet hur man gör ett diagram. Men sen då? Han snackade om att ta fram någon linje och ja, på nått sätt på excel att räkna ut medelvärde? Fattar ingenting, suck. Borde ta tag i det här, vill egentligen ha jullov men jag var dum nog att inte göra klart det här före jul så. :angel:

Ska du göra en pivottabell?

Vi hade ett förbättringsarbete under HEL 1, och nu ännu ett under kurs 2. Så två stycken på en termin. Intressant med distans! Tycker att 3 dagar i veckan som vi går är rätt lagom! Någon studiehandledning och introduktion inför nästa kurs får vi inte förrän v4. Litteratur inköpt och genomkollad, så jag känner att jag gjort mitt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka