Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

jag hoppar gärna in i tråden! läser just nu statsvetenskap.

börjar för tillfället bli lite stressad över att ha en hemtenta och en omtenta samma vecka om några veckor, och två inlämningsuppgifter innan det till råga på allt. Stör mig mest av allt på att jag inte pluggat tillräckligt till den tentan jag måste göra om :P. Det slår alltid tillbaka!

Vi hade ett förbättringsarbete under HEL 1, och nu ännu ett under kurs 2. Så två stycken på en termin. Intressant med distans! Tycker att 3 dagar i veckan som vi går är rätt lagom! Någon studiehandledning och introduktion inför nästa kurs får vi inte förrän v4. Litteratur inköpt och genomkollad, så jag känner att jag gjort mitt ;)

Får ni bygga vidare på det redan gjorda förbättringsarbetet?

Jag var inne o kollade utbildningen på hemsidan men kunde inte hitta någon litteraturlista. Nyfiken som jag är. :p Finns den på nätet öht eller får ni den av skolan 'bakvägen'?

Ja..jag gillar distans. Det passar mitt liv alldeles utmärkt.

Beror på. Första förbättringsarbetet var valfritt tema, då valde jag att förbättra mina blodsocker (diabetiker). Andra var tema lärande, så valde man något med samma tema i första förbättringsarbetet så fick man fortsätta! Många hade förbättra studietiden under båda.

Någon litteraturlista har vi inte, eftersom det är PBL så är det upp till var och en att hitta trovärdig information, har iaf inte fått eller hört om några litteraturlistor.. Våra mentorer/äldrekursare tipsar oss!

--

Sitter och skriver ihop ett kompendie till tentan, och spyr över alla jäkla lagar! Suck!

Ska du göra en pivottabell?
Jag vet inte! I uppgiften står det att jag ska rita ett diagram över de värden vi fick fram från labben (dessa har jag uppskrivna i en tabell) sen skulle jag räkna ut ett medelvärde.Och han pratade som sagt om någon linje excel kunde ta fram! Mer än så kommer jag inte ihåg. Suck!

Sitter och skriver ihop ett kompendie till tentan, och spyr över alla jäkla lagar! Suck!

Åhå! Lagarna! Been there..done that! Vi hade ett seminarium på dem o så fanns de med i grupparbetet vi gjorde första läsperioden.

Intressant o se hur olika vi lär oss samma sak. :)

Jag vet inte! I uppgiften står det att jag ska rita ett diagram över de värden vi fick fram från labben (dessa har jag uppskrivna i en tabell) sen skulle jag räkna ut ett medelvärde.Och han pratade som sagt om någon linje excel kunde ta fram! Mer än så kommer jag inte ihåg. Suck!

Jag tror jag vet hur man gör men det är omöjligt att förklara så här, jag kan det iaf. Bästa är nog att du googlar excell eller tittar i en bok över excell o lär dig utifrån det.

O sedan..LEK i excell! Testa dig fram. :)

Vi har också haft seminarie om lagarna, eller rättare sagt omvärldskompetens, och vi jobbar ju i grupper konstant så vi har haft med det på ett antal scenarion också! Chansen att det kommer på tentan är väl minimal, men lika bra att plugga på det ändå :)

kl

Här har jag tagit ut jullov. Vill inte tänka på tentorna i januari, tar ut sovmorgon och läser Harry Potter.

Återkommer i tråden när jag börjat plugga igen.

Vi har också haft seminarie om lagarna, eller rättare sagt omvärldskompetens, och vi jobbar ju i grupper konstant så vi har haft med det på ett antal scenarion också! Chansen att det kommer på tentan är väl minimal, men lika bra att plugga på det ändå :)

Om inte annat..lagar är alltid bra o kunna. :)

Vad ska du trycka in i skallen?

Igår var det olika sorters sätt att gå in i nya internationella marknader som företag (direkt export, indirekt export, kooperativ export, contracting och investment) samt en massa olika sätt man kan göra det på. Förvånansvärt tråkigt! :p Dagens läsning handlar om olika sorters prissättningsstrategier och olika teorier om hur man ska hantera det ekonomiska klimatet i olika marknader etc etc etc...Ännu tråkigare faktiskt. Guuud vad jag längtar tills den här kursen är över, men idag har jag i alla fall lite bättre fart på hjärnan känns det som! ;)

Igår var det olika sorters sätt att gå in i nya internationella marknader som företag (direkt export, indirekt export, kooperativ export, contracting och investment) samt en massa olika sätt man kan göra det på. Förvånansvärt tråkigt! :p Dagens läsning handlar om olika sorters prissättningsstrategier och olika teorier om hur man ska hantera det ekonomiska klimatet i olika marknader etc etc etc...Ännu tråkigare faktiskt. Guuud vad jag längtar tills den här kursen är över, men idag har jag i alla fall lite bättre fart på hjärnan känns det som! ;)

Sådär spontant... ZZZZzzzzz... Jag håller helt med dig. :D Det där lät redigt tråkigt!

kl

Här har jag tagit ut jullov. Vill inte tänka på tentorna i januari, tar ut sovmorgon och läser Harry Potter.

Återkommer i tråden när jag börjat plugga igen.

Jag med :D

Har två seminarier, en gruppdiskussion och en inlämningsuppgift som ska vara klart 17 januari. Men det tar vi seeeeeen...

KL

Igår öppnade jag historiaboken. Har faktiskt lyckas smälta en del trots att jag bara läst en gång. Det här kanske går vägen, ska rita lite bilder som jag kan associera till. Just nu känns det bra i alla fall :D

Just nu känns det bra i alla fall :D

Kul för dig då... :p

För det gör det långt ifrån här.

Tänk var lätt det var när man gick i högstadiet/gymnasiet. Du hade EN bok som du skulle förstå.. inte 3 som du ska kunna. Suck.

Högst osäker på om det här går vägen öht.

Inte förstå, jag ska kunna hela boken utantill till nästa vecka, då jag ska tenta hela kursen på ett prov ;)

Inte förstå, jag ska kunna hela boken utantill till nästa vecka, då jag ska tenta hela kursen på ett prov ;)

Jaja...;)

Jag snackar minnen från när jag växte upp. Hur lätt man hade det då! O man knölade o tyckte det var svårt. Snacka om att inte ha något att referera till.

Knapp.
NU har jag skickat in den där förbannade rapporten :). Som jag har slitit med den hela julen alltså, men nu är den färdig!

:banana:

Vad skönt det måste kännas! :)

kl

Har tagit tag i grupparbetets powerpoint-presentation. Den ska vara inlämnad tisdag morgon och vi hade inte börjat :grin: Det är tillräckligt mycket annat som ska fixas innan "konferensen" på torsdag-fredag, så jag bestämde mig för att börja.

Haha ja jag förstår det, men så är det väl egentligen med allt? Man gnällde på att engelskan var svår när man gick på mellanstadiet, något som är pluttlätt nu. Och så fortsätter det livet ut :D

Nu har jag köpt godis, så nu blir det att sätta sig och läsa om egyptier resten av kvällen :angel:

Ja precis, det är en anledning till att 15-åringar inte läser på universitetet liksom ;). Man måste ju bygga på kunskaperna stegvis, efter sin ålder och förmåga :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka