Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Tack så mycket! Hoppas du får godkänt, det är verkligen underbart att kunna lägga ett moment hel åt sidan! :)

kl
Godkänd på min sista tenta och redovisning den här terminen. Sitter och väntar på att examinatorn ska godkänna kanditatuppsatsen, segt. :crazy:

Sen vill jag gärna ha ett schema för sommarjobbet (vet när jag börjar men inte exakt vilka dagar och pass). Men det ska bli skönt med sommar. :D

Mooi: Grattis! Längtar till det är dags för mig.

zassoo: Andra året är roligast.

Grattis till sommarlov alla ni som redan fått det! :bump:

Jag har klarat mitt första av fem år på psykologprogrammet och är således 1/5 psykolog nu (1/6 om man räknar in praktikåret)! :banana: Men jag blir mest rädd när jag tänker så :D

Inte illa att vara 1/5 (eller en 1/6 psykolog)!! :D Du behöver inte vara rädd för det redan nu, tycker jag. Tänk vad mycket du kommer att hinna lära dig under de återstående åren! :)

Som du jobbat för att ta dig in, så ska du minsann känna dig jävligt bra tycker jag! :D

KL
Här är en till som är klar nu.:crazy: Är inte färdig med examensarbetet, men räknar mig som färdig.;) Målet är att det ska vara klart innan sommaren är slut, har inte så mycket att fixa.

Men tycker det är läskigt att vara färdig.:o

Stämmer in i kören, ni kan härmed kalla mig Unga fröken Kandidat! ;)

Ska endast skicka ett papper i original till skolan. Jag åkte dit för redovisning och hade bara med mig en kopia, jag ville ju ha originalet. :p Men får nöja mig och glatt skicka iväg det till dem. Annars så är praktiken nu slut, redovisad och godkänd. Examensarbetet har jag segat med, jag behövde inte göra några rättningar men efter att examinatorn pekat på bristerna ville jag inte lämna in så som det var. :p

Ikväll laddade jag iaf upp arbetet till skolans databas och den publiceras väl snart där. Gött att vara klar!!

Att jag måste fortsätta plugga ignorerar vi... Kommer ändå missa starten på masterprogrammet och jag vill hellre jobba, så vi får väl se vad framtiden bjuder på.

Knapp

Täntke vara fräck nog att kapa tråden en aning och höra med er erfarna studenter hur mycket ni betalar i hyra varje månad? Vad är max för att kunna ha ett drägligt liv på det som blir kvar av studielånet?

/Bosatt i Berlin med heltidsjobb och helt borta när det kommer till studentekonomi och svenska priser :o

kl

Klarade inte tentan :( Min första omtenta, känns märkligt på något vis. Men jag har ju varit beredd på att jag kommer få skriva om någon gång och denna tentan kändes ju inte direkt klockren. Men 3,5 poäng under gränsen känns surt!

Hur ska man plugga till en omtenta då? Uppenbarligen så funkade ju inte mitt sätt att plugga förut. Men jag har två månader på mig nu så jag har ju verkligen tid att gå igenom precis allt, bara jag lägger manken till och inte blir slö.

KL

sjukt nervos! har telefon intervju om 15min med dem som forhoppningsvis ger mig pengar for att gora min doktorand :crazy: moment fyra av fem for att lyckas komma in!

moment 2 och 3 var att lyckas fa alla dokument att anlanda till univeristetet och institutionen som ger ut pengarna :meh:

nu ar den over :D

han ringde hela 20min for sent :crazy: helt sjukt vad stressad jag blev av det, men det pendlade ocksa till att tycka att det kanske var ok om han glomde bort att ringa :o

Annars var val intervjun i det narmaste perfekt, da han mest diskuterade statistik kandes den riktigt relaxed :p sa mycket sa att han en gang mitt i en mening utropade "oh but I have these points I have to go through" :D

kl

Nu är det väl ändå dags att putta upp den här tråden igen tycker jag! :D

Första veckan på terminen avklarad, båda kurserna och kursledarna verkar bra! Idag fick jag dessutom beskedet att jag lyckades klämma till med en 4a på omtentan! :banana: Så otroligt skönt, nu är första året på programmet helt avklarat och jag kan bara blicka framåt.

Hur går det för er, vad läser ni just nu? :)

Snyggt jobbat på tentan!

Jag läser ekonomisk rätt denna termin; lite ekonomi, finansrätt, immaterialrätt och en del annat. Just nu kör vi ekonomi i två veckor och det känns helt okej. Han som är ansvarig för delkursen är kanonbra och med tanke på hur mycket de tryckt på att det är viktigt att förstå de här grunderna för att resten av terminen (framförallt skatterätten) ska bli begriplig är det bara att borra ner huvudet trots att ekonomi verkligen inte är min grej.

Den här terminen är verkligen fullt ös medvetslös med många småtentor, en jäkla massa muntliga presentationer (här tackar jag alla hundratals timmar jag hållit i olika utbildningar) och det hela slutar med ett stort bolagsspel. När kursansvarig sa att han kommer att filma allt och klippa ihop highlights märktes det att många ville försvinna genom jorden. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?
  • Födda-24
Tillbaka