Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Nike tävlade med husse idag men utan pinne, enligt husse roliga och flyktiga banor som kändes lätta men hon kommer bättre till sin rätt på de kluriga banorna då hon inte är supersnabb. Tror det var fjärde tävlingen de tävlat denna kvalperiod och första tävlingen utan nån pinne med sig hem.
De har samlat alla pinnar i hoppklass och en i agilityklass, få se om de lyckas kvala..
Det är ju två månader kvar ✊🏼
 
Skrytinlägg igen :D
Jag och Ultima åkte upp till Skellefteå i slutet av februari och lyckades slå till med tre nollade lopp, 2 cert och Ultima är nu SE AGCH :heart
Nu är det bara 4 tävlingar kvar för oss innan kvalet till SM är slut oc vi saknar 3 hoppinnar. Håll alla tummar för att vi lyckas ta dom så vi får åka på vårt första SM :D
332019739_917947985909319_6601442914038479159_n.jpg
 
Har lyckats få husse att efteranmäla sig till tävling efter visst tjat så imorgon blir det tävling för honom och den lilla grå igen, fröken har bara maskat hela veckan så jag hoppas att hon är lite taggad på att få göra nåt då :laugh:.
 
Skrytinlägg igen :D
Jag och Ultima åkte upp till Skellefteå i slutet av februari och lyckades slå till med tre nollade lopp, 2 cert och Ultima är nu SE AGCH :heart
Nu är det bara 4 tävlingar kvar för oss innan kvalet till SM är slut oc vi saknar 3 hoppinnar. Håll alla tummar för att vi lyckas ta dom så vi får åka på vårt första SM :D
Visa bifogad fil 115077
Grattis 🎉 Kämpa på så kommer nog hoppinnarna också ✊🏼
 
Ska sova nu efter nattjobb men kollade resultat och husse och lilla räcer-snigeln nollade och vann första loppet för dagen :banana: .


Två pinnar kvar till SM-kval då 😆, nu ska jag försöka sova så får jag se sen hur resterande lopp gått när jag väl vaknar (ska bara försöka lyckas somna först 😅).

Vår hypade agilityhund 🤣🤣🤣:
20230213_060755.jpg
 
Lilla Nike tog två vinster och kom tvåa i sista loppet ca 1,5 sekund efter vinnaren, hade det varit ett till ekipage i klassen så hade det varit pinne men nu var de precis för få.
Husse var jättenöjd med loppen och sa att det var långa banor i sand och både han och Nike var rätt flåsiga 😅.
Nu behöver de en pinne till för att kvala till SM så de måste ju ut och tävla, vore ju dumt att inte försöka nu när det bara en pinne kvar 😆.
 
Lilla Nike tog två vinster och kom tvåa i sista loppet ca 1,5 sekund efter vinnaren, hade det varit ett till ekipage i klassen så hade det varit pinne men nu var de precis för få.
Husse var jättenöjd med loppen och sa att det var långa banor i sand och både han och Nike var rätt flåsiga 😅.
Nu behöver de en pinne till för att kvala till SM så de måste ju ut och tävla, vore ju dumt att inte försöka nu när det bara en pinne kvar 😆.
roligt 👏🏻👏🏻👏🏻 Vi är också på tävling, och husse och lokomotivet har gjort fina lopp. Nolla igår, och tiden räckte till en fjärdeplats. Idag några småfel men många fina saker. Kontaktfälten sitter, och slalomingångarna. Diskriminering behöver tränas, liksom en del skick. En hoppklass i morgon ✊🏼
 
roligt 👏🏻👏🏻👏🏻 Vi är också på tävling, och husse och lokomotivet har gjort fina lopp. Nolla igår, och tiden räckte till en fjärdeplats. Idag några småfel men många fina saker. Kontaktfälten sitter, och slalomingångarna. Diskriminering behöver tränas, liksom en del skick. En hoppklass i morgon ✊🏼
Håller tummarna att det hår bra imorgon!
 
Nike blev nu fullcertad i agility och hade hon varit renrasig så hade hon varit Svensk agilitychampion men nu heter det väl att hon har agiltydiplom tror jag då hon är blandras 🙂. Hoppklass blev hon redan fullcertad i förra hopptävlingen har jag för mig och två fina stora rosetter hänger nu här hemma på hennes rosett tavla.

Stora rosetter till liten hund 😁
20230325_195810.jpg
 
Min stora kalv till bc tog balansen på full höjd igår 😅, han hade kört ett pass på den innan för nån vecka sen på lägre höjd. Husse tycker jag ska börja med kriterier men jag vill helst att han känns stadig och säker först. Just nu lägger jag belöningen på marken så han springer ändå över kontaktfältet men det känns som om jag vill köra nåt pass till innan jag börjar peta på honom då han är "överallt" och inte så balanserad.

Nästa helg blir det tävling för lilla Nike, jag hoppas att hon och husse ska lyckas ta sin sista SM pinne då 🙈.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp