Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi körde hoppteknik i onsdags med alla tjejerna sen hade vi privatträning med Nano och Nessie i fredags och husse och Nike hade sista tillfället i coachgrupp. Fick mycket beröm för hur mycket Nano utvecklats sen senaste träningen och Nessie var superduktig men matte måste våga lite mer.

Igår var jag i Söderköping med lilla Nike, första agilityloppet missade jag lite av banvandringen på då jag var ute och försökte rasta lilla grå. Nike var långsam men det hjälpte inte att jag vid ett tillfälle stannade upp och funderade på vart vi skulle och vid ett annat tillfälle letar efter Nike som står precis bakom mig. Vi fick massor av tidsfel men kom 1:a då alla utom en till diskar sig och hon fick tidsfel och fel på kontaktfälten.
Andra agilityloppet känns det som Nike har aningen bättre fart men jag är lite otydlig och hon missar en dold tunnelingång och det tar tid att få in henne. Vi kom på tredje plats av fem tävlande.
I sista hopploppet har hon fått upp farten ytterligare även om hon fortfarande inte är så snabb som hon kan vara, loppet går så bra som det kan gå och vi får "bara" nio tidsfel :p.
Väldigt nöjd med den lilla grå snigeln, det kändes ändå som om hon blev lite bättre för varje lopp och jag tror att om ett par tävlingar så släpper det hon behöver bara komma in i tävlandet igen. Jag är väldigt nöjd med att ha kommit runt klass två banor utan att tappa bort mig med mitt guldfiskminne, sista loppet hade jag inte kunnat göra så mycket snabbare för jag kan inte riktigt springa på bra och komma ihåg banan samtidigt :rofl:.

56862223_10217263132484577_7413877322635280384_n.jpg
Grattis! Och vilka fina rosetter de hade 😍
 
Galenpannan tog en pinne igår, sin första :D

Tyvärr råkade jag kasta kopplet i plåtväggen så därför hon inte vill starta och sen gjorde jag om samma misstag i andra loppet. Så sen fick jag fokusera på att bara träna starter och sen belöna direkt de andra två loppen då hon tyvärr blev påverkad av detta :(
 
Galenpannan tog en pinne igår, sin första :D

Tyvärr råkade jag kasta kopplet i plåtväggen så därför hon inte vill starta och sen gjorde jag om samma misstag i andra loppet. Så sen fick jag fokusera på att bara träna starter och sen belöna direkt de andra två loppen då hon tyvärr blev påverkad av detta :(
Grattis till första pinnen! Snyggt lopp :)
 
Galenpannan tog en pinne igår, sin första :D

Tyvärr råkade jag kasta kopplet i plåtväggen så därför hon inte vill starta och sen gjorde jag om samma misstag i andra loppet. Så sen fick jag fokusera på att bara träna starter och sen belöna direkt de andra två loppen då hon tyvärr blev påverkad av detta :(
Grattis :bump:
 
Maze snart 15 månader var med på sin första öppna träning på klubben :). Vi har tränat hela vintern men inte varje vecka utan hon har fått vara med ibland när Ultima tränat. Vi har lagt en hel del krut på slalomet..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 373
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp