Victory Party hästar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Hailey09
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 566
Sv: Victory Party hästar

Vad tycker ni om Victory Party?
Vi har en o han e väldigt sen 4 år o har gått 24 som fortast.

Har haft 4 själv och tränat en hel drös, trevliga hästar men rätt sköra och inte många har talang tyvärr. Finns en del som börjat gå igång på äldre dagar.

Tror man får gå sakta fram och vänta ut dom lite grann så är dom inte så tokiga. Skulle inte rekomendera honom som hingst.

Det skulle inte jag heller! Men Rakas e bra!
Den jag har e världens snällaste.

Rakas har fått talangen från modern Tricky Woo. Hon va trevlig, förnuftig & duktig att ha å göra med.
Hennes släktträd innehåller många fina hästar.

Har själv fött upp 2 "Vicken" ungar, den ena är idag 5 år o har gjort ett par starter. Den andra blev en mkt vass häst som inte kom längre än till tömkörning där hon slog runt o bröt nacken.

"Vicken" själv var också en härlig individ att jobba med.

Men stam på Victory Party e ju inge fel, men hans avkommer värkar ju sena de flrsta kommer ju inte ut förrän dom e 4-5 år. Sen finns det ju undantag som Rakas, Honey Love Victory, Lealins Zandra m.m. som kom ut som 3åringar.

Oh ja dom brukar vara underbara hästar att ha o göra med:love:

Minns fortfarande när min vagn smällde mitt under snabbjobb med min egen VP uppfödning, cool lugn och stannade lugnt och fint så jag kunde hoppa ur vagnen och leda in henne i stallet :love: gillade den hästen ordentligt tyvärr så höll hon inte som 2åring så jag sålde henne.

Rakas har fått talangen från modern Tricky Woo. Hon va trevlig, förnuftig & duktig att ha å göra med.
Hennes släktträd innehåller många fina hästar.

Precis dock så har han fått många bra ston som bara blivit pankaka av ändå :(

"Vicken" själv var också en härlig individ att jobba med.

Kan jag tänka mig men hans benställning var inte direkt vacker var uppe och träffade honom många gånger.

Precis dock så har han fått många bra ston som bara blivit pankaka av ändå :(

Kan jag tänka mig men hans benställning var inte direkt vacker var uppe och träffade honom många gånger.

Jo då det vet jag , bla OBF's mamma.

Trots den kunde "Vicken" flytta på sig.. För jag jobbade med honom när han var i träning.

*
Halvt kl*
Summan av kardemumman; jag har haft en bra Indus avkomma & en som bara gjorde 3 starter. Den med sämre moderstam blev den bättre.
Har också haft en "braklus" e.Supergill mf.Valley Victory.

Mkt handlar om uppfödningen,exteriören,inställningen o förutsättningarna.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Unafraid
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
531
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 948
Senast: nullo-modo
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka