Vidareutbildning av unghäst

Raceface

Trådstartare
Jag har skickat iväg min 5-åring på vidareutbildning och undrar lite hur lång tid ni tycker är rimlig för att lära hästen sidförande skänkel, ryggning och skolor.

Hästen ifråga är arbetsvillig och lär sig ganska lätt.

Sv: Vidareutbildning av unghäst

En del lär sig ju med lätthet det på en månad förutsatt att den är ordentligt grundutbildad innan, andra tar det längre tid. Huvudsaken är att det inte pressas fram med våld vi inlärningen. Så svårt att säga hur lång tid det kan ta för just din häst men den som rider den nu bör ju känna ganska snabbt hur pass mycket tid din häst kommer att behöva...

Liknande trådar

Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Freazer
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 353
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka