Videofilm till datorn?

S

Spider84

Om det går att fixa så att man kan se det man laddat ner *host* så att man kan se det på tv'n tycker jag att det borde gå att få upp det man har på videofilm till datorn eller i alla fall få upp det från en vanlig filmkamera.

Jag har inspelat både på videoband och "filmkamera band" som jag hade velat haft på hemsidan, men jag vet inte hur jag ska få upp det. Jag har inte tillgång till digitalkamera. Det jag kan få tag i är en vanligt filmkamera (hoppas jag), men först och främst är det vidoefilmen som jag skulle vilja ha upp till datorn.

Är det någon som har några tips? Kanske behövs en speciell sladd eller något man kan "pilla" på inne i datorn. Vi har ju som "sagt" en sladd så att vi kan se det som händer på datorn på tv'n.
 
Ja, lilla vännen. Det finns något som heter videokort man köper och sätter in i datorn, sen kan man stoppa in filmer från både videokameran och videobandspelaren.
 
Eller så kan man köpa en speciell maskin som man kopplar mellan datorn & tvn (men inte är ett videokort vad jag har förstått).
 
Du behöver ett kort med TV-ingång eller vad det kallas, det grafikkort du har som låter dig se grejer på tv:n har tv-ut, men antagligen har det inte tv-in, jag tror alla sådana är ganska dyra.
 
Ja, jo allt man vill ha är väl dyrt... :crazy: typiskt!

Bambe
Bara för att vi har våra oenigheter inne på barock så behöver du inte vara sån.
 
Hej!
Har själv ett Pinnacle Studio DC 10 Plus (alltså för analog kamera) som kostade 2700 ca när jag köpte det för två år sedan.
Efter att det inte funkade i min nyaste burk, testade jag i min gamla, en 350 Mhz dator med 192 i ram-minne och det funkar jättebra numera! Har också en enklare videokamera och jag tar in filmen i datorn och redigerar och komprimerar. Det är väldans kul men som sagt, korten är dyra! Kolla på www.datorbutiken.com under grafikkort/videoredigering där finns en mängd i olika prisklasser. Tänk också på att du behöver en stoooor hårddisk för en liten film på 3 minuter tar ca 30 mb plats på hårddisken... Jag har en extra hårddisk som jag nästan fyllt redan! Hoppas detta var till någon hjälp!
Hälsar lianda :-)
 
Men man kan väl "slänga" upp filmerna på internet, på hemsidan som har obegränsat utrymme, så har man löst det problemet.

Tack för sidan får ta och titta in dit.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 572
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 489
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Detta är en aning pinsamt men nu blev det ändrade planer och det har blivit mer "akut". Jag har gått på p-piller (de blåa och gröna) i...
Svar
5
· Visningar
1 784
Hästhantering Jag använder en kär väns nick så vet ni vem jag är annars så håll det för er själv. Idag hände något som jag inte vet hur det gick till...
2
Svar
26
· Visningar
4 367
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp