vikt och längd.

M

Marri

hur lång skulle man kunna vara och väga på en välmusklad c-ponny? jag är 166 cm lång och väger 54 kg.skulle en välmusklad c-ponny ta skada om jag red den i skogen några gånger i veckan? :confused:

Det tycker jag inte ska vara någon fara. Däremot så kanske man bör tänka på att man sitter stadigt och inte vinglar, så att det inte blir sned belastning. Men några turer i skogen skadar inte.

Jag rider c-ponny på lektion ibland, 173-174 är jag, så det går säkert bra :)

Och jag är 169 och väger 60 kg, rider c-ponny 2-4 dagar i veckan och tävlar varanann helg under säsong, hon är maxad och välmusklad. Så det är inga problem, jag lovar. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 651
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 917
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 428
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka