Vikten på munkpeppar

Shaggy

Trådstartare
Igår fick jag hem munkpepparn som jag beställt. Det fanns en doseringsanvisning till den att man skulle ge 10-15g/dag. Dessutom fanns det med ett 15ml mått. Tyvärr fanns det ingenting om hur mycket 15ml munkpepparn väger. Är det nån här som vet det.
 
Jag brukar ge min häst ungefär en näva med örter. Det är inte som med vanliga mediciner, är inte farligt att ge ett gram för mkt eller lite! :)
 
Doseringen handlar lite om i vilket syfte man ger, den större dosen är för att hästen skall absorbera i kroppen därefter kan man välja en lägre nivå efter ett tag.

Jag antar att du har en översexuell häst, och därför valt munkpeppar. Den större dosen skall du börja med, 15 gr per dag.
 

Liknande trådar

Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 082
Senast: MissFideli
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 040
Senast: ptr
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 230
Senast: Enya
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 596
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp