Viktfråga

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare mulis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 677
M

mulis

Hur mycket ungefär kan en terrier på 30 cm i mankhöjd väga? 7 kg? Mer eller mindre?

Sv: Viktfråga

Beror på vilken typ av terrier. Vi hade en carinterrier som var ett muskelberg och hon vägde närmare 8 kg, men det är långt över vad som är normalt för rasen (vet. tyckte att vi skulle ge henne högenergifoder för att få upp henne i hull, men när vi ställde henne på vågen blev vet. plötsligt väldigt tyst :angel:). Just cairns tror jag ska ligga mellan 5,5 och 7 kg kanske, beroende på kön.

Sv: Viktfråga

Oj, jag hade fel. Hunden är tydligen en spets.

Väger de mindre?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej främst ni med jaktlabbe! Vår tik som blir sex månader om några dagar väger nu 16,5 kg. Hennes föräldrar väger cirka 23 respektive...
Svar
16
· Visningar
1 135
Senast: DeCloe
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
213
Senast: geting
·
Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 375
Senast: Stinaxkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag har inte varit här sedan min äldsta var valp och han fyllde precis 7 år O_o Sen dess har flocken byggts på så nu är de tre -...
Svar
4
· Visningar
409
Senast: Annat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025