viktmanchetor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 180
F

Fladde

Hej

Har varit på klinik idag och vetrinären rekomunderade att börja använda viktmanchetor när jag rider och undrar var kan man köpa såna?

Sv: viktmanchetor

Jag köpte mina på en sportaffär, dvs viktmanschetter för människor. Men de funkar alldeles ypperligt :)

Fladde skrev:
Hej

Har varit på klinik idag och vetrinären rekomunderade att börja använda viktmanchetor när jag rider och undrar var kan man köpa såna?

Varför rekommenderades du viktmanchetter??? *nyfiken*

Har också köpt viktmanchetter för människor.

mvh Jessica

Fråga veterinären, h*n borde ju veta vart det finns att köpa.

Jessica skrev:
Varför rekommenderades du viktmanchetter??? *nyfiken*

Har också köpt viktmanchetter för människor.

mvh Jessica

Då min häst är väldigt svag i bakbennen och behöver arbeta upp musklerna

Fladde, hur gick det.
Fick du tag på några.
Funderar på att köpa pga att det nu är så eländigt underlag hos mig och har bara skrittat på 3 veckor.
Min häst är nu 15 år så när hovsl, var ute idag märktes det just när han skulle hålla upp bakbenen. Han blir lite stelare när han inte får "gympa" varje dag.
Min hovis är galopptränare och har "tjatat" på mig om manchetternas goda fördelar.

Dem är ju dyra, så det vore kul att höra om du börjat använda och vad du tycker i sana fall :)

Borde det inte funka att köpa såna viktmanchetter som man har på islänningar?
Men det va kanske sånna du menade?

Isf finns de i välsorterade ridsportaffärer, fråga annars, så kan de säkert ta hem

mimus skrev:
Fladde, hur gick det.
Fick du tag på några.
Funderar på att köpa pga att det nu är så eländigt underlag hos mig och har bara skrittat på 3 veckor.
Min häst är nu 15 år så när hovsl, var ute idag märktes det just när han skulle hålla upp bakbenen. Han blir lite stelare när han inte får "gympa" varje dag.
Min hovis är galopptränare och har "tjatat" på mig om manchetternas goda fördelar.

Dem är ju dyra, så det vore kul att höra om du börjat använda och vad du tycker i sana fall :)

Jo jag har köpt dom och börjat använda dom:)
Dom är super och mann får träningschemma med:)
Här är en sida där det står om dom:

http://www.stallstoraskuggan.com/pag4.html

Vad kul!! :)
Jag ska nog köpa ett par jag med.

Får man fråga vad dem kostar? (du kanske inte får svara )

De får jag nig;)
Dom gick på 1400kr men dom är helt klart värda de:)

De till människor är billigare. Går bra att fästa ovanpå vanliga skydd. Räcker med ett halvkilos...Glöm inte att använda dem korta stunder från början och utöka tiden med dem gradvis...annars blir det mjölksyre jobbigt... Perfekt att använda till att stärka ett t ex svagare bakben etc Bara som ett litet extra tips...

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår