Viktnedgång...

K

Kabelsko

Jag har gått in i vecka 12 idag (tror jag) och jag funderar...
Jag har mått illa, inte så att jag kräkts massor utan mer så att jag inte klarat av att äta. Allt har varit äckligt, luktat illa, smakat illa, varit för fett, för magert... Mådde skräp en vecka kanske och mådde sedan bra 4-5 dagar då jag kunde äta normalt och njuta av det.
De första dagarna, när jag mådde riktigt illa (v. 10 kanske?) gick jag ner drygt ett kilo men gick jag upp det igen när jag åter kunde äta och mådde lite bättre en period.
Nu har jag dock mått illa igen i knappt en vecka. Det går ganska bra att äta mitt på dagen, lunch och sådär. På morgonen är det värre, känner jag att det sitter i halsen på mig när jag vaknar så har jag ätit en knäckemacka för att slippa spy galla. Om jag då har kräkts har jag sedan kunnat äta frukost "på riktigt". På kvällarna är det helt omöjligt att äta just någonting men idag har jag fått i mig lite kladdkakesmet och en bit ljummen kladdkaka. :D
Det här har iallafall resulterat i att jag nu gått ner kanske 1½-2 kilo, från den vikt jag hade när jag blev gravid.
Jag var ju inte smal innan graviditeten, men inte heller tjock, ur den avsikten "gör" det kanske inget att jag gått ner, men det känns ju ändå inte så hälsosamt med tanke på att jag ska föda upp någon annan oxå...
Vad har ni för erfarenheter av viktförändringar i början på grav?

Ska till bm på inskrivning på måndag så då har jag tänkt vara lite orolig. Jag blir hypernervös att fostret återbildats eller att jag råkat ut för ett MA och går och väntar på MF... Man läser åt skogen för mycket om andras graviditeter tror jag... :)

Nåja, jag fick skriva av mig lite nu iaf... Någon därute i sajberspejs kanske har något att säga som kan lugna mina nerver lite till på måndag då jag hoppas på att få höra hjärtljud...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Viktnedgång...

Lugna dina nerver, jag mådde också sådär illa och ut kom en perfekt unge. Det enda som hjälpte mej var att äta typ hela tiden. Ett tag var det smaklösa kex, ett tag så gröna äpplen jag kunde hitta. Inte så att jag hade dille på grejjer, utan jag kände att "det här kan få mej att må mindre illa". Ofta blev det Kellogs K special, de är så goda att knapra på. Och massa mjölk drack jag också.

Har du testat seabands? Såna där akupressurband mot åksjuka? Funkade rätt så bra på mej, även om det var mest placebo! Sen finns det olika åksjukepiller man kan få utskrivna av bm om det är väldigt illa. Det är väl inte helt bra att t ex banta när man är gravid har jag för mej.

Nä ta det lugnt och hoppas att det försvinner, det gjorde det för mej runt v 12 i alla fall.
 
Sv: Viktnedgång...

Det är bara att ta det med ro, fastän det inte är så lätt alla gånger..

I början av min grav gick jag ner 12,5kg. Fick inte behålla något. Allt jag stoppa i mig kom upp. Fick inte behålla något förran det var ca 1 mån kvar.... Det var ganska jobbigt. Orolig var man, men bebisen mådde finfint. Hon tog vad hon behövde sa de och det stämde.

Lycka till, härda ut!
 
Sv: Viktnedgång...

Jo, jag testade seaband och det "hjälpte" någon dag men sen fick jag mest ont av dem. Fick lixom underliggande blåmärken...
Dessutom har det fastnat en massa hästhår i dem som kliar... :angel:

Jaja, då satsar jag på att lillskit mår bra och det är därför jag mår skräp!. :D Fast idag verkar vara en bra dag. Eller så är det det att jag äntligen fått sovmorgon som gjort att jag kunnat äta... :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: Dorinda
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 456
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 183
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 734
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Pysseltråden
  • Köpa hus
  • Flytt till Gotland!

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp