Bukefalos 28 år!

Vilka artister/band lyssnar ni på?

SprinkleOfStars

Trådstartare
Misstänker att det kan bli rätt många för en del men vilka är era favoriter?

Mina är Bastille, Maroon 5 och The Script :)
 
Natalia Kills, Meat Loaf, Loke, Sabaton, First Aid Kit, florence and the machine är nog mina. Främst Natalia Kills just nu :)
 
Massor. Men de enda som hållit sig stadiga på mina spellistor de senaste 13 ren är Alkaline Trio. Dem kan jag inte tröttna på. Inte på en enda låt!
 
Några stadiga favoriter är Enter shikari, Arctic Monkeys och Death cab for cutie.
På mina spellistor finns det en hel del blandning mellan artister/band, men ovanstående tröttnar jag nog aldrig på:)
 
Stor favoriten är helt klart 30 Seconds To Mars, sedan brukar jag ofta lyssna på Melissa Horn och Evanescence en hel del.

Jag brukar oftast lyssna på youtube. Perfekt ställe att hitta nya låtar och artister genom att klicka runt på de olika artister/låtar som dyker upp bland spellistorna.
 
Favoritbandet är Skambankt, i övrigt älskar jag framför allt Nachtmahr, Feindflug, Depeche Mode, Kaizers Orchestra, Nephew och Slipknot. Genremässigt är jag främst inne på undergenrer till synth/electronic men allt från Dima Bilan (my guilty pleasure, men aaaahhh vad bra han är!) till Kent och Pantera går egentligen hem.
 
Jag var en rockstjej och de ränderna har aldrig riktigt gått ur.
Det gäller mest 70-tal och en del 80-90 tals hårdrock-så musiken/banden är i de flesta fall många ggr äldre än jag.
Led, AC/DC, Sabbath,Dio, Maiden, metallica,gunsnroses mm.
Gillade också U2, REM, petshopboys, oasis osv

Men annars gillar jag nästan all musik förutom trash och techno typ.
 
Storfavorit här hemma är The Ark. Jag klarar mig inte utan deras musik.

Men ja, jag gillar mycket musik. Några favoriter (som nog är lätta för många bukefalister att känna igen också :p) är Stereophonics, Depeche Mode, Joy Division, de äldre skivorna av 69 Eyes, Sisters of mercy och Marilyn Manson.

Med det sagt så finns det bara en enda typ av musik jag aldrig klarar av, och det är dansband :p Kan annars hitta låtar jag tycker om i nästan varenda genre som finns.
 
Största favoriterna (dvs kan alla låter utantill och åker på konserter) är The Ark och Bastille, tätt följt av Florence + the Machine.

Även Chvrches, Daughter, Lorde, Tove Lo, Ellie Goulding, Foxes, Imagine Dragons, Ed Sheeran, Mumford & Sons, Maroon 5, Gabrielle Aplin och Lauren Aquilina går extra varmt.

Gamla godingar som Queen, Bon Jovi, Bryan Adams och Bonnie Tyler.

Men generellt är nog min musiksmak ganska mycket "P3" :p, plus att jag ar svag för 80-talshits och film/musikal-musik.
 
Mest spelade artisten/bandet just nu är The National och Hurula. Förutom dessa ingår också White Lies och The Wombats i "favoritfacket".
 
Det kommer bli svårt att inte namedroppa till förbannelse här ;)

I dagsläget lyssnar jag mest på Patrick Wolf, Joy Division, New Order och sådant i stil med The Cure. Utöver det så gillar jag synth och elektronisk musik överlag. På senare år har jag även dragit mig lite åt indiehållet, det skäms jag egentligen lite för ;)
 
Storfavoritena är Martin Rolinski och BWO , har fortsatt följa han sen BWO tog skilda vägar 2009.
Lyssnar även mycket på Basic Element och Da Buzz. Sen är mycket enstaka låtar av andra artister/band t.es Wicked Wonderland - Martin Tungevaag, Pet Shop Boys - Heart, New Order - True Faith, Bastille - Of The Night m.m
 

Liknande trådar

Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 744
Senast: Piglet
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 292
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Och blev typ glad och deprimerad på samma gång. För det känns som att han har rätt i många utav sina spaningar gällande samtiden, men...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: miumiu
·
Trädgård & Växter I odlingszon 5, på gränsen mot 6. Ännu inte många kalla nätter men temp över 5 bara några timmar på dagen. Slår vädret om kan det snart...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp