dotzie
Trådstartare
Tänkte jag skulle be er "bukare" om lite hjälp. Jag har tittat lite på olika benlindor som ett alternativ till benskydd till en ponny. Anledningen är att hon har så otroligt smala ben nedanför knäet (jag når runt med tumme-långfinger) så att benskydden helt enkelt inte vill sitta där dom ska och hon får obehag av detta. Benlindor och paddar kan man ju klippa av så att dom får rätt längd/storlek. Jag använder inte ofta skydd på henne, väldigt sällan faktisk, men ibland skulle det kanske vara bra med lite extra skydd/stöd. 
Så, det jag undrar är:
Vilka lindor är att föredra? Spelar materialet stor roll?
Vilka paddar är bäst? Hur fungerar neoprenpaddar i jämförelse med "vanliga" (typ vadderade med räfflor)?
Hur ska man linda för att det ska bli så säkert som möjligt och inte sitta för tight/löst? Hur högt upp och långt ner ska man linda?
Jag är helt och hållet nybörjare när det gäller benlindning och hoppas få så mycket hjälp som möjligt.
Om någon vill dokumentera med en bild eller två så vore det till stor hjälp.
Hoppas ni har tid att svara!
Så, det jag undrar är:
Vilka lindor är att föredra? Spelar materialet stor roll?
Vilka paddar är bäst? Hur fungerar neoprenpaddar i jämförelse med "vanliga" (typ vadderade med räfflor)?
Hur ska man linda för att det ska bli så säkert som möjligt och inte sitta för tight/löst? Hur högt upp och långt ner ska man linda?
Jag är helt och hållet nybörjare när det gäller benlindning och hoppas få så mycket hjälp som möjligt.
Hoppas ni har tid att svara!