Vilka Boots??

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Icelandic
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 109
I

Icelandic

Hej hopp
Har betsällt nya G-boots,:) som inte har kommit än...:mad:
Anyway... :d Vad har du för boots på din häst? Vad gör dom för inverkningar och hur mkt viktar du? Hur gammal hästen e och lägg gärna upp bilder (A)

// Maja & Örvun

Sv: Vilka Boots??

Hej

Jag använder oxå G-boots och har gjort i ett år och är supernöjd, därför säljer jag oxå dem nu i våran affär.

Använder dom då och då och har 265g. Dessvärre har andra boots flygit av och dessa är dom som sitter på min häst i alla fall.

Mvh Fatima

På lilleman använder jag lätta skyddsboots ibland, men han är bara bebis.

På gamleman, som tävlats på SM-nivå i fyrgång och dressyr, har jag haft Top Reiters Magicboots. Komemr inte ihåg vilken vikt, men någon av de tyngre.

Magicbootsen är enligt mig tusen ggr bättre än G-bootsen, jag har skickat tillbaks två par G-boots för att de efter en handfull gånger gick hål i på INSIDAN (så det var inte som han slog sig). Blyet böjde sig och kom ut.
Magicbootsen älskar jag :love:

På lilleman använder jag lätta skyddsboots ibland, men han är bara bebis.

På gamleman, som tävlats på SM-nivå i fyrgång och dressyr, har jag haft Top Reiters Magicboots. Komemr inte ihåg vilken vikt, men någon av de tyngre.

Magicbootsen är enligt mig tusen ggr bättre än G-bootsen, jag har skickat tillbaks två par G-boots för att de efter en handfull gånger gick hål i på INSIDAN (så det var inte som han slog sig). Blyet böjde sig och kom ut.
Magicbootsen älskar jag :love:

Mina magic-boots funkade bra till en början med nu har det gått hål i gummit på insidan och man ser blyet som lätt kan åka ut snart. Nästa boots jag köper får bli g-boots.
Så där var det skiljda tankar.

Har precis samma erfarenhet av G-bootsen. Blyet har kommit fram och böjt sig ut på insidan. Jag har blivit lovad att annat par i utbyte men har tyvärr inte sett till dom ännu...(Snart två månader sen...) Nästa gång blir det Top Reiter, helt klart.

G-bootsen satt inte ens kvar på min häst, Top Reiter satt också kasst.

Nu har jag ett par Jacson-boots, tpy billigast på marknaden, 230 g och de sitter kvar och är skitbra.

Jag har ett par Top Reiter Magic boots och de sitter kanonbra, jämfört med mina andra läder som bara åkte av hela tiden.
Eftersom min häst tidigare varit passtaktig och är ganska markbunden har jag 240gram så att han ska lyfta lite bättre.

Jag har två par G-boots och ett par top-reiter. Alla andra boots jag provat har åkt av.
Har 200 g, 230 g och 240 g.

Använder dem vid träning då och då, och på tävling med mitt tio-åriga sto.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
478
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 478
Senast: Edla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 565
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka