Vilka bukefalister känner du till utanför Bukefalos?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Bukefalos är ju ett ganska "oanonymt" och "öppet" forum där det känns som att medlemmarna vet ganska mycket om varandra, även utanför forumet.
Men vilka bukefalister känner just du till? Och hur tar det sig i uttryck? Har du kanske t.om. träffat någon IRL?

Själv följer jag bara några på Instagram. Jag tror (obs! vet inte säkert) däremot inte att jag träffat någon IRL. Inte som jag själv kan påminna mig iaf. (Sen kommer säkert folk att skriva i tråden att de träffat mig, bara för det... :p)

Men de jag följer på Insta är iaf:
- Bison
- Fiorano
- Lady Covergirl
- Pancake (tror jag det är?)
- Red Chilli
- The Connemara
 
Jag vet inte om jag har något större behov av att veta vem som är vem? Följer inga människor på instagram som jag inte känner personligen. Inga kändisar med andra ord....

Känner några bukefalister genom tidigare forum och via hästvärlden. Plus att det har funnits träffar dit folk kommit. Några har blivit vänner via långvarigt umgänge på nätet.

Jag föredrar att vara just mitt nick, har inga behov alls av att vara igenkänd IRL. Känner mig tillräckligt igenkänd ändå för att det ska vara snudd på obehagligt. ;)
 
Bukefalos är ju ett ganska "oanonymt" och "öppet" forum där det känns som att medlemmarna vet ganska mycket om varandra, även utanför forumet.
Men vilka bukefalister känner just du till? Och hur tar det sig i uttryck? Har du kanske t.om. träffat någon IRL?

Själv följer jag bara några på Instagram. Jag tror (obs! vet inte säkert) däremot inte att jag träffat någon IRL. Inte som jag själv kan påminna mig iaf. (Sen kommer säkert folk att skriva i tråden att de träffat mig, bara för det... :p)

Men de jag följer på Insta är iaf:
- Bison
- Fiorano
- Lady Covergirl
- Pancake (tror jag det är?)
- Red Chilli
- The Connemara


Skulle jag aldrig tala om. Det är irrelevant och att lämna ut folk.
 
Jag var nog hyfsat anonym här de första åren, men sedan ca ett år tillbaka har jag väl släppt på den biten och även träffat ett antal bukefalister irl, och fler lär det bli. Vill dock inte lista vem, hur, osv, det känner jag mig inte alls bekväm med.
Varför?
 
Oj, nu fattar jag inte :o:o:o På vilket sätt är det utlämnande att nicket "kaktis" känner nicket "bertfjärt"?

Jag skulle tycka att det var obehagligt om nån skrev att de vet vem jag är, fast jag inte vet vem den är. Jag räknar med att det säkert finns folk som vet vem jag är IRL utan att jag har koll på vilka de är, men jag tycker bara det känns obehagligt att skriva ut och att jag ska sitta och fundera på vem det kan vara.

Sen kan det ju finnas folk jag känner IRL (och som vet att jag är nicket Niyama) som håller sig väldigt anonyma här, och genom att jag känner personen kan ju andra dra slutsatser (oavsett om de stämmer eller ej).
 
Känner några irl och har träffat fler än vad jag orkar skriva.
Vissa har jag lärt känna via buke och blivit bra vän med sen och andra känner jag sedan innan.
 
Oj, nu fattar jag inte :o:o:o På vilket sätt är det utlämnande att nicket "kaktis" känner nicket "bertfjärt"?
Det finns ett antal bukefalister med skyddad identitet. Där kan ju faktiskt den som vill ha tag i personen känna till nicket ändå och bevaka buke. Säger jag att jag känner det nicket väl så kan ju elakingen lägga ihop saker och tro att det skyddade nicket bor i Uppsala precis som jag. Oerhört olämpligt alltså.
 
Bukefalos är ju ett ganska "oanonymt" och "öppet" forum där det känns som att medlemmarna vet ganska mycket om varandra, även utanför forumet.
Men vilka bukefalister känner just du till? Och hur tar det sig i uttryck? Har du kanske t.om. träffat någon IRL?

Själv följer jag bara några på Instagram. Jag tror (obs! vet inte säkert) däremot inte att jag träffat någon IRL. Inte som jag själv kan påminna mig iaf. (Sen kommer säkert folk att skriva i tråden att de träffat mig, bara för det... :p)

Men de jag följer på Insta är iaf:
- Bison
- Fiorano
- Lady Covergirl
- Pancake (tror jag det är?)
- Red Chilli
- The Connemara

Jag har träffat en del ulvlekskompisar IRL, vilket är skoj för de var inte som jag tänkte mig. Har träffat cirkus, quarter4ever, Lobelia, mammas och så var det nån fler som jag glömt. :o

Sen har jag träffat bollen__ vid ett annat tillfälle.

JohannaB är en gammal idol som blivit min vän (alltså IRL).

Sedan stalkar jag the_connemara, fiorano och Efwa på nätet. :p
 
En av mina närmsta vänner är en bukefalist (dock inte superaktiv längre) och vi fick faktiskt kontakt genom buke :D

Annars har jag varit på en och annan buketräff och har blivit "internetvän" med några, sådär så att vi är vänner på Facebook eller liknande och har mer kontakt än att bara skriva här i forumet.

Räknar med att "alla" vet vem jag är, både på buke och utanför, jag är ju ganska aktiv här och så icke-anonym som det bara går att vara. Dessutom sticker jag ut ganska bra tack vare hundarna, så tja... :p Det är säkert många fler som har koll på mig än tvärt om.
 
En av mina närmsta vänner är en bukefalist (dock inte superaktiv längre) och vi fick faktiskt kontakt genom buke :D

Annars har jag varit på en och annan buketräff och har blivit "internetvän" med några, sådär så att vi är vänner på Facebook eller liknande och har mer kontakt än att bara skriva här i forumet.

Räknar med att "alla" vet vem jag är, både på buke och utanför, jag är ju ganska aktiv här och så icke-anonym som det bara går att vara. Dessutom sticker jag ut ganska bra tack vare hundarna, så tja... :p Det är säkert många fler som har koll på mig än tvärt om.

Eftersom jag är allmänt ökänd under mitt användarnamn i IRL-sammanhang (så pass att vissa ropar det istället för mitt riktiga namn) så känns anonymitet rätt kört här med. ;)

Kan tillägga att jag har några fler bekanta som jag vet hänger på buke, men eftersom jag inte träffat dem här första gången, så "räknas" de inte. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp