vilka foder innehåller mycket selen?

B

**BORTTAGEN**

Om man ska ge hästen tillskott på selen, hur fungerar det? vet inte ens vad det är... flytande? pulver? Finns det "rent" att köpa någonstans?
 
Det finns både i pulver och i flytande, jag tycker bäst om forans produkt och då heter det vitamin E med selen fungerar skit bra!
Selen måste ges ihop med E-vitamin annars tar inte kroppen upp det!
 
Kolla innehållet på minerlafoder, finns även i fullfoder och kompletteringsfoder.
 
Selen måste ges ihop med E-vitamin annars tar inte kroppen upp det!
Nja, eftersom e-vitamin till viss del kan ERSÄTTA selen så stämmer det ju inte riktigt. Men det tas upp bäst ihop.
 
Åh suveränt! Min häst äter klöverhö nu ju, OCH behöver mycket e-vitamin och selen.
 
Jag ger Tokosel för att säkerställa att hästarna får tillräckligt med selen.
Tokosel finns på apotek, men är tyvärr receptbelagt! Men det fixas lätt genom att man ringer sin veterinär och den skriver ut preparatet.
 
Jag har hört att selen är giftigt om man får för mycket, det lagras i kroppen på hästarna. Är det någon som vet hur mycket man skall fodra för att det skall vara farligt??
 
Rent selen ger man inte, för det är giftigt. Selentillskott som typ Tocosel innehåller mer än bara rent selen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! tänkte ge min häst anis som en smakförhöjare då hon är extremt kräsen. Har köp hela anis frön men tänker att det är bäst att mala...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: super
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
523
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: lilstar
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 107
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp