Vilka klasser ?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare cepeko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 953
C

cepeko

Mitt sto är 6 år, får jag bara starta bed a, eller få jag A:O/A:O också ?

Sv: Vilka klasser ?

avd B är alltid bed. C
Har för mig att man kan tävla unghäst i avd. B, men är inte helt säker

4 och 5 åringar måste starta avd b. 6 åringar får starta avd a när de gjort ett antal felfria rundor i den klassen har jag för mig.
Har själv en 7åring som jag startade nån avd a förra året. Men man får ju alltid starta avd b, hur gamla dom är :)

avd B är alltid bed. C
Har för mig att man kan tävla unghäst i avd. B, men är inte helt säker

Nej, avd B är alltid bed A (Bedömning C är en tidshoppning där nedslag omvandlas till tid)

Till TS. 6 åring får starta avd A efter minst 2 felfria rundor på samma eller högre höjd i avd B.
Alltså får du efter 2 felfria 090 i avd B rida 090 i avd A
efter två felfria 1m i avd B rida 1m i avd A osv
har du tex en felfri 1m och en felfri 1,10 i avd B så får du rida 1 m i avd A men inte 110 förrän du skaffat ytterligare 1 felfri 110 i avd B.

så jag får alltid starta i avd b ?

Avd B = unghästavdelningen = bed A alltså aldrig på tid mer än maxtid.

Svar ja 6 åring är en unghäst och får naturligtvis alltid starta avd B men får som sagt inte starta avd A (de gamlas avdelning där det tex är Ao/Ao som bedömning) förrän den har kvalat dit.
För övrigt gäller samma kval för ekipaget som för alla ekipage oavsett om den är unghäst eller ej alltså 2 felfria 120 för att få starta 130-135, två felfria 130 för att få starta 140. 140 är det högsta en 6 åring får hoppa.

Liknande trådar

Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 333
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
225
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur