Vilka lagar gäller?

Men det har fortfarande inte ett skvatt att göra med att sitta i orubbat bo vid ett arvskifte.
Laglott Rätten omfattas inte av orubbat bo. Den kan inte ens förhandlas bort. Om onte den som står som mottagare gör ett avtal. Den har visserligen inte samma värde som vid en normal arvsfördelning (oftast 50%) men ändå

Laglott Rätten omfattas inte av orubbat bo. Den kan inte ens förhandlas bort. Om onte den som står som mottagare gör ett avtal. Den har visserligen inte samma värde som vid en normal arvsfördelning (oftast 50%) men ändå
Och det där var en förklaring av vilken relevans ett exempel där någon som inte har väntat med att få ut sitt arv och hur hon förvaltade fastigheten efter arvet hade. För frågan om hur man kan göra för att få det juridiskt hållbart även om parterna blir oense ifall man vill låta någon vänta med att få ut sitt arv. :confused:

Och det där var en förklaring av vilken relevans ett exempel där någon som inte har väntat med att få ut sitt arv och hur hon förvaltade fastigheten efter arvet hade. För frågan om hur man kan göra för att få det juridiskt hållbart även om parterna blir oense ifall man vill låta någon vänta med att få ut sitt arv. :confused:
Det är rätt enkelt. Man tar ut en inteckning på fastigheten det gäller eller skriver en skuldsedel som, i det här fallet änklingen får underteckna. Som går in som en minuspost i hans dödsbo.

Har man väntat med endast ett muntligt avtal...då sitter man rätt pyrt till.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 746
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 922
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka