Vilka övningar??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Korsning
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 658
K

Korsning

Hej
Behöver tips på uppmjukande övningar till min nyinköpta häst. Han är så otroligt stel när jag rider i vänster varv. Vill inte ställas åt vänster.
Någon som har något supertips.
Mvh Lotta

Sv: Vilka övningar??

nu är inte jag superduktig.. men på min häst funkar det att köra framridning i skogen (vi har en liten slinga) å klättra över stock å sten (10min)...
sen på volten kör jag serpentiner, men istället för att rakställa så flyttar jag hästen sidleds, tex för vänster skänkel sen svänger vänster, flyttar för höger, svänger höger osv...
sen samma i trav... :)

Liknande trådar

Träning Hej Jag har ett problem med en häst som jag har börjat träna. När jag longerar honom så lyssnar han perfekt på mig i höger varv, han...
Svar
1
· Visningar
471
Senast: Edla
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: Edla
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 112
Senast: TinyWiny
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
369
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka