Bukefalos 28 år!

Vilka problem har du och din häst löst med AR?

Sv: Vilka problem har du och din häst löst med AR?

Ja, jag tycker det är så jääääävla bra att detta forum finns och många blir ju skrämda över att skriva frågor. Och vad resulterar det i? Jo att de fortsätter och är okunniga i saker de kunde lära sig här och då kanske inte förbättrar sin ridning och hela tanken med forumet är ju då kasserad.
men det tycks finnas två sorers människor här. De som är ödmjuka och tycker om att hjälps andra människor på ett vänligt sätt. Och de som inte vet vad ödmjukhet och vänlighet är. Titta på idol... Dom säger att dom bara menar väl att vara ärliga och lite hårda. Men de tar inte hänsyn till att det är en människa som kanske har ett bagage med sig. Simon som var hur underbar som helst blev ju helt förkrossad. Man kan faktiskt respektera människor lite bättre i alla avseenden, SÄRSKILT de som frågar för de söker svar.
Själv kan jag ta vilka strider som helst eftersom jag lärt mig vad företagsledarskap innebär och jobbat som arbetsgivare ett antal år. Jag får en bättre personal om jag ler och säger: Nu har du slarvat med sopningen i stallgåången, ajjabajja. Än att bara påpeka det med ett surt ansikte. Hur man tar andra människor är ju viktigt för en själv. Man får en positiv input och mår bättre. Om jag skulle sitta här o vässa taskiga kommentarer skulle knappast nån komma till mig och be om hjälp. Jag skulle känna mig väldigt ensam och behovet att hävda mig skulle nog växa genom mer vässandes och kaxighet. Och inte ger det NÅN någon tillfredställese. Tvärtom, andra blir faktiskt ledsna och den rätten har man inte här i livet att skada andra människor varken verbalt, skriftligt, fysiskt och psykiskt.

Nåväl... summan:
Behandla andra så som du själv vil bli behandlad!
Den är klockren här!

Angående inlägget vill jag bara tillägga att INGET har tillfört mig genom AR, eftersom jag aldrig haft nöjet att träffa en renodlad AR instruktör. MEN om man läser Marcus Holst ridhandbok, vilken jag fick upp ögonen för, så måste jag säga att det är fantiskt att kunna motivera sin häst att vilja jobba utan att sitta och slita o dra i mun samtidigt som man sitter o skänklar. Det har givit mig en ridning som är mkt roligare och inte lika jobbig. :)

kisskiss

/CJ
 

Liknande trådar

Träning Jag har ett sto fött 08 som har problem med galoppen. Jag köpte henne i augusti 2015 och i början så var det 1 varv slängtrav innan hon...
2
Svar
28
· Visningar
3 030
Senast: Elzaa
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 273
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 238
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp