Vilka raser ser ni?

Energi

Trådstartare
Som rubriken lyder, vilka raser tror ni finns i den här 2-åriga tiken? Vi har fått veta två av raserna, men tvekar och tror det kan finnas något mer.

Korta ben, kompakt kropp och som ni ser, gigantiska paraboler till öron ;)
Väldigt social, söker sig till människor. Mycket krut och energi i henne! Underlägsen av naturen. Så har ni några gissningar?

DSC01032.jpg

DSC01037.jpg

DSC01046.jpg

DSC01044.jpg
 
Sv: Vilka raser ser ni?

Västgötaspets?

Och sen kanske... schäfer?

Roligt att gissa, men jag är egentligen dålig på att se sånt.
 
Sv: Vilka raser ser ni?

Jag skulle gissa på västgötaspets/jack russel iaf.
Hon är väldigt lik en basenji på ansiktet, men det känns som en rätt otippad inblandning.

Väldigt söt hund iaf :love:
 
Sv: Vilka raser ser ni?

+ jenka

Vi har fått uppgifter om att det är jack russel i henne. Schäfer är det många som tror, men det ska det tydligen inte vara.
Fortsätt gärna gissa!
 
Sv: Vilka raser ser ni?

Fast borde inte de hundarna blir ganska så små? Ingen av dem är ju särskilt stora. Jag gissar på att våran är runt 50 cm.

Kl

Det vi fick höra från de vi köpte henne av är att det är labbe och jack russel. Jag tycker inte hon liknar någon av dem i utseendet, möjligtvis russeln, men i tempramentet är det verkligen en labbe/russel blandning.

Jag fick inte med bogpartiet på någon bild, men hon har en bred bringa, med armbågarna "utåt". Lite åt pitbull-hållet. Men jag är verkligen ingen expert, därför jag frågar här :D
 
Sv: Vilka raser ser ni?

Det tror jag på!
Fast öronen vet jag inte riktigt..

TS: Framförallt öronen vittnat om att det inte (bara) borde vara Labbe och JRT, tycker jag :)
 
Sv: Vilka raser ser ni?

Haha, vilka intressanta blandningar ni kommer med! :idea:
Jättekul att höra vad ni tror, jag står helt rådvill och vet inte vad jag ska tro. Skulle vara så roligt att veta.
 
Sv: Vilka raser ser ni?

Nej, öronen ställer till det, och dom ÄR gigantiska, större än vad bilderna visar.
 
Sv: Vilka raser ser ni?

Men o hon är 50cm hög borde det kunna vara schäfer i henne?
Tror nog på västgöte/welsh corgi/schäfer.

Tror inte på att det bara skulle vara labbe och JRT, kanske längre bak men inte som "huvudraser";).
 
Sv: Vilka raser ser ni?

Jag tycker det ser ut som en blandning mellan staffe-jack russel- schäfer.

Det borde lätt kunna ge långryggad, kortbent med stora uppstående öron.
 
Sv: Vilka raser ser ni?

Ja, västgötaspets är det väl med störst sannolikhet. Sen Jack russel kanske.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 132
Senast: Migo
·
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 478
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 398
Senast: Emtherlia
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 541
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp