Vilka regler - 4 åringar??

E

Estella

Hej

Hoppas att någon av er kan svara på mina frågor.

* Vilka regler gäller för tävling av 4 åring ( dressyr+
hoppning ) ???

* Finns det särskilda unghästklasser?
OM, vilken nivå ridmässigt är de på, dvs vad skall
den unga hästen kunna rent övelsesmässigt?

* Vad med ostammade hästar, dvs hästar utan
känd härstammning, får de starta samtliga
unghästklasser?

* Finns det 4 års Championater?
OM, skall man kvala in till dem eller?
OM, hur-vart-när kvalar man in?
Är ostammade hästar också startberättigade?
 
Sv: Vilka regler - 4 åringar??

* Vilka regler gäller för tävling av 4 åring ( dressyr+
hoppning ) ???

Får gå LB dressy och 1,00 hoppning.

* Finns det särskilda unghästklasser?
OM, vilken nivå ridmässigt är de på, dvs vad skall
den unga hästen kunna rent övelsesmässigt?

Det är avd B (unghästavdelning) som gäller i hoppning, i dressyr är det samma som för gamla hästar om inget har ändrat sig sen jag tävlade dressyr sist, jag har inte Dressyr TR

* Vad med ostammade hästar, dvs hästar utan
känd härstammning, får de starta samtliga
unghästklasser?

På vanliga tävlingar får de det.

* Finns det 4 års Championater?
OM, skall man kvala in till dem eller?
OM, hur-vart-när kvalar man in?
Är ostammade hästar också startberättigade?

Ja det finns men mig veteligen är inte ostammade hästar startberättigade.
 
Sv: Vilka regler - 4 åringar??

Ok, så 4 åriga hästar ( födda 2002 ) får starta helt upp till LB dressyr och LC i hoppning????

Dvs. om det nu skulle vara tex. en klubbtävling "imorgon", så fick jag starta LB dressyr och LC hoppning på min 4 åriga unghäst dvs. om den nu var utbildad till den nivån??? ( detta är bara ett exempel )

Altså det år de fyller 4 dvs vid årskiftet, är de startberättigade till att starta tävlingar???

Är det endast klubbtävlingar som de får starta eller gäller det även lokala och regionala tävlingar, som evt. har klasser från LC och upp???
 
Sv: Vilka regler - 4 åringar??

Ok, så 4 åriga hästar ( födda 2002 ) får starta helt upp till LB dressyr och LC i hoppning????

Ja (men det heter 1.00 hoppning LC finns inte längre bland hästar endasr ponny)

Dvs. om det nu skulle vara tex. en klubbtävling "imorgon", så fick jag starta LB dressyr och LC hoppning på min 4 åriga unghäst dvs. om den nu var utbildad till den nivån??? ( detta är bara ett exempel )

Ja

Altså det år de fyller 4 dvs vid årskiftet, är de startberättigade till att starta tävlingar???

Ja

Är det endast klubbtävlingar som de får starta eller gäller det även lokala och regionala tävlingar, som evt. har klasser från LC och upp???
Alla tävlingar.



Ett tips för dig är att skaffa TR I, II och III.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 990
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 099
Senast: Mabuse
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 813
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp