Vilka sadlar har utbytbar bomvidd?

Sv: Vilka sadlar har utbytbar bomvidd?

Det visste jag redan, och att Pfiff och Kieffer har omvärmbar. Finns det några fler? :)

+ passar Wintec till rak rygg?

Humm, jag vet inte riktigt. Där har jag hört en del olika saker. Har själv en wintec dressyr till min fjording. Men det där med rak, svängd rygg och hit och dit är jag inte någon expert på alls :crazy:

Griffin passar rakare ryggar. Sen finns Knights Hawk som också är rätt raka i bommen, även de i syntet.

Wintec passar mer svängda ryggar om man tittar på de vanliga modellerna, Wintec Isabell Werth Dressyr är dock rakare.

jag har haft en allround wintec, den var alldeles för svängd för min rakryggare ponny.

vissa av prestiges modeller ligger bra på lite rakare ryggar.

Nu kommer det en hel del på marknaden som kan passa raka ryggar.

Knights har kommit med en ny lädersadel med utbyrtbart järn. Trainers har bytt ut till bytbart järn på alla sina sadlar. Prestige har även en med utbytbart järn.

Till det är så fungerar Bates och Isabell och wintec wide.

Bl.a. finns det Jensen, Kieffer, Passier, Sommer, Prestige, Wintec/Bates, Thorowgood, The Saddle Company, Kentaur, Lovatt & Ricketts/Arabian, Equipe, Jaguar, Cliff Barnsby med APS, Ainsley, Röösli osv som har ändringsbar bom.

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tips mottages på sadlar som passar maxad cponny Ponnyn har kort rygg och är överbyggd och sadeln åker lätt fram. Har vidd 35 på...
Svar
0
· Visningar
106
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka