Vilka skor är bäst på spatthäst?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Heero
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 086
H

Heero

Nån som vet? Vill gärna ha tips om hur man håller en häst med denna åkomma så fräsch det går.

Jag har en islänning och han har nu "utläkt"spatt. Han har haft helt vanliga skor, inga konstigheter.

*letar bland mina gamla anteckningar*

Spatt går inte att påverka med sjukbeslag. *tyvärr*
Hästen ska skos "korrekt", i övrigt inga specialgrejer...

När Favina skodde på klinik sist (fick inte tag på hovis och jag var ju ändå där.. :) *dyyrt :crazy:) så frågade jag både hovslagaren och veterinären om det. Båda två sa att det fanns ngt som kallades spattskor, men hovis hade dåliga resultat med det (han hade gjort en som jag fick titta på, den såg mer än skum ut vill jag lova :confused:) och desutom var det väldigt få hovslagare som använde sig av det. Fick istället rådet att ha extra korta tår bak. Det har funkat jättebra hitentills :)

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: Elo
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 230
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka