Vilka skydd från h**ks

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 853
T

Tomaten

Ska beställa från h**ks och tänkte ta med ett par skydd. Min gammling är så "taskig"(halt omvartannat utan någon anledning eller direkt källa till hältan) i benen nu och jag funderar om han trampar sig när vi rider eller börjar bli gammal och behöver stöd. Han har ju inga sår eller svullnader, något borde det ju visa om han trampar sig.

Antingen har jag funderat på Equi Gard i neopren med mocka eller de vanliga senskydden, vilka är bäst tror ni?
Vilka ger bäst stöd / skydd?

Senskydden är ju lite hårdare och bör skydda bättre mot slag och "stadga" upp benen lite, sen är de väl lättare att sätta på också..

Ja, hjälp mig.:idea:

Sv: Vilka skydd från h**ks

skulle inte köpa skydd från hööks, tycker de är dåliga... bättre att linda isåfall. De ger bättre stöd än senskydd.

Jag har aldrig fått några dåliga skydd därifrån, om man jämför med priset. Nu är det ju så också att jag ska ha vardags skydd och ändå ska beställa från h**ks.
Det där med lindor funkar inte till vardags tycker jag, de går bara sönder och rivs av i skogen. Rider mycket utanför stigarna nämligen.

har också haft skydd från hööks och jag var inte nöjd. Visst de är billiga, men stöd uplever jag inte att de ger... dessutom så blev det lätt skav! För mig funkar iaf lindor kanonbra, även när jag rider rakt ute i skogen.

Konstigt, jag tyckte de jag hade funkade super.Fick inga skav och höll helt okej. Vad ha du för super lindor eller fin skog hos dig då?;)Mina lindor går det väldigt hårt åt när vi rider utanför stigarna.

Ämelie skrev:
har också haft skydd från hööks och jag var inte nöjd. Visst de är billiga, men stöd uplever jag inte att de ger... dessutom så blev det lätt skav! För mig funkar iaf lindor kanonbra, även när jag rider rakt ute i skogen.

Min häst får inte skav av h**ksskydden, din häst har väl för lite hår på benen :D
Min häst har mycket hovskägg..

:rofl: aha det är nog därför min inte får det då han är rätt luddig, inte hovskägg direkt men luddig;)

Nå har ikke jeg lest svarene til de andre her, men for å få støtte ville jeg kjøpt slike:

610329.jpg

Sånne har jeg til hestene mine når jeg rir dressur.
:bump:

Ja, sånna har jag sen förut de är jätte bra tycker jag. Men de börjar ge upp i kardborden, så jag tänkte om de bruna var bättre...

Liknande trådar

Hästvård Jag har börjat fundera på att ha skydd eller lindor på min häst i hagen. Anledningen är helt enkelt att hon är fummlig med benen och var...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Super Tom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21