Vilka uppgifter/blanketter behövs för ett pass till en häst med okänd stam?

K

Kenzi

Jag fick hem min nya pålle idag (super fin förresten :laugh: ) och han har inga som helst papper, jag har köpt honom från en här i Sverige. Nu ska jag försöka fixa pass åt han men jag har ingen som helst aning i vilken ände jag ska börja? :confused:
Vilka uppgifter behöver jag? Vad behöver jag skicka in för blanketter? och vart? han är antagligen korsning.. Men vet inte något om han alls i princip. Då mina föregående hästar redan haft alla papper klara så har det aldrig varit några bekymmer tidigare... Tacksam för all hjälp.
 
Sv: Vilka uppgifter/blanketter behövs för ett pass till en häst med okänd stam?

Prova med Svenska Hästavelsförbundet!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 195
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 379
Senast: Korven
·
Hästmänniskan hej! Jag har en hannoveranare som är importerad från Tyskland (rosa pass) Hon är registrerad i Sverige av sin första ägare, men nu när...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Mollans
·
Kropp & Själ Det var längesen jag skrev här nu, och jag vet egentligen inte varför...men jag behöver någonstans att ventilera och jag glömmer aldrig...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 124
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp