Vilken av dessa sadlar??

Ireland

Trådstartare
Jag ska köpa en bomlös. Valet står mellan Börjes bomlösa. Vill inte ha deras padd utan tänkte då köpa en skito. Pris = ca 4600 kr.
Andra valet är en Trekker dressage med padd och fullt utrustad för 4300 plus frakt.

Vad hade ni valt?

Sv: Vilken av dessa sadlar??

Har exakt samma problem (om man nu kan kalla det för ett problem, haha). Har du sett en Trekker Dressage i verkligheten?

Ok haha! Nej jag har inte sett nån av dem i verkligheten! Behöver bara en sadel snabbt och den ska va billig! :p

Jag beställde hem en börjes.. Verkar rejäl o fin. Men den jag fick hem var tyvärr sned så ska returnera den....

trekker dressage

jag funderade ett tag på att köpa börjes men vågade sen inte då jag fick fram lite information om hur KANSKE lädret kunde bete sig efter en tid...:cool: är dock inte säker på om det är så men vill vara på säkra sidan. Trekker dressage skulle jag mer däremot tro på att den är bra i kvaliten och i stabilitet mm.

fast o andra sidan så tycker ju jag om en likadan sadel som börjes har mest:D fast knights bareback, då.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
332
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 312
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Somna in hemma