Vilken dator??? Hjälp!

lisa412

Trådstartare
Min dator (laptop) håller på att krascha så nu är det dags att börja leta efter en ny. Den här gången blir det en stationär.
Men jag kan verkligen ingenting om datorer! Vad är bra, vad ska man kolla efter???

Nån som har lust att hjälpa mig? Jag behöver ingen värsting dator, det enda jag använder datorn till är att lalla runt på internet, fixa mina bilder och så. Den får gärna kosta under 5000:- också. ;)

Sv: Vilken dator??? Hjälp!

Köp en begagnad mac! Dom är totally awesome, även om du bara ska lalla runt på internet ;)

Har du en skärm eller behöver du detta också?
Om du ska köpa en färdig dator och du bara ska surfa internet, pilla med bilder du tagit med en kamera på amatörmässig nivå då funkar nästan det minsta du kan hitta egentligen.
Jag bygger mina datorer själv men här har du en som kostar 3500kr UTAN skärm och den bör funka för surf, skriva, mail, lite foto redigering.
http://www.elgiganten.se/catalog/datorer-tillbehor/se_stationar_dator/stationar-dator;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?CatalogCategoryID=fBcKeQuvdoEAAAEoGJpE3d8U&group_2=ProductListPrice_is_%3C+5000
Där har du några enkla som bör funka för dina behov, dock behöver du en skärm till alla förutom en och den är inte att rekommendera till mer än surf.

Helt enkelt, alla nya datorer bör funka fint för dina behov.

Sandy bridge börjar säljas nu på måndag, det vore dumt att köpa något annat (om intel) i dagsläget. Du får en komplett burk på sandy bridge platform för 5000 om du vill.

Sandy bridge börjar säljas nu på måndag, det vore dumt att köpa något annat (om intel) i dagsläget. Du får en komplett burk på sandy bridge platform för 5000 om du vill.
Kan förtydliga att det är en ny processor till intel-strukturen, dvs PC

Min dator (laptop) håller på att krascha så nu är det dags att börja leta efter en ny. Den här gången blir det en stationär.
Men jag kan verkligen ingenting om datorer! Vad är bra, vad ska man kolla efter???

Nån som har lust att hjälpa mig? Jag behöver ingen värsting dator, det enda jag använder datorn till är att lalla runt på internet, fixa mina bilder och så. Den får gärna kosta under 5000:- också. ;)

På vilket sätt håller den på att krascha?
Är det mjukvarufel? (t.ex Windows)
Eller hårdvarufel? (t.ex hårddisk)

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 164
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Behöver rådgivning hur jag ska göra med en gammal dator som jag släpat runt på sedan 15 år tillbaka. Den används inte längre men tänker...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Är det någon kunnig där ute som kan hjälpa mig i valet av ny dator? jag har en MacBook Pro från 2011 som fortfarande fungerar om än...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: JEHL
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 272
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025