Vilken fågel?

Jag lyssnade igenom mina försök att få en inspelning igen och jag har faktiskt lyckats på en av dem.
Man får ha ganska tyst runt sig o lyssna noga men man hör den i bakgrunden.
Den säger dock bara två oui oui per gång här, men man hör den tre gånger tror jag, med korta mellanrum.

Ska bara se om jag lyckas få med filmen i inlägget......

Åh, dem har jag med hört, nu blir jag nyfiken!
 
Jag skulle gissa på grönfink. Den sitter ofta i toppen på något träd och låter sådär... dag ut och dag in.
Det exakta ljudet kan variera mellan individer. Jämför rödvingetrasten som har mycket olika dialekter:
Den kan också sjunga med stigande tonart i vissa delar av landet. (Jag hittade ingen motsvarande video för grönfink)

Så det kan variera mycket mellan individer och platser. :) Kan rekommendera fageln.se som har många bra ljudinspelningar av fågelsång. Mitt exempel ovan var inte alls representativt på fågelsång.se.

Ja, så är det kanske. Hade varit roligt att hitta en inspelning som faktiskt låter likadant dock, nu blev det lite antiklimax liksom :p
Det är den här, men den låter inte så överallt :cool::D
 
Ja, så är det kanske. Hade varit roligt att hitta en inspelning som faktiskt låter likadant dock, nu blev det lite antiklimax liksom :p
Det är den här, men den låter inte så överallt :cool::D
Ta kontakt med dina lokala fågelklubb och spela upp lätet ;) Det brukar vara lite träffar nu på vårkanten, Fågelskådningens dag brukar ligga runt 5 maj. Då kan du åka och träffa ornitologer kanske och få ett klart svar. :D
 
Ta kontakt med dina lokala fågelklubb och spela upp lätet ;) Det brukar vara lite träffar nu på vårkanten, Fågelskådningens dag brukar ligga runt 5 maj. Då kan du åka och träffa ornitologer kanske och få ett klart svar. :D

Haha, ja det kanske får till nåt sånt :D
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 183
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 320
Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 669
Senast: Stekspaden
·
Relationer Anonymt konto, om du listar ut vem jag är får du gärna hålla det för dig själv. Tack :) Jag och sambon har varit tillsammans i nästan...
2
Svar
29
· Visningar
4 662
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp