Vilken Hempflingbok är bättre ???

Hästarnas budskap har jag hemma och den tycker jag inte ger så mkt alls faktiskt. Mest en massa dravel och berättelser.

Så jag antar att Dansa med Hästar är bättre.
 
Håller med Lil-sis. Hästarnas Budskap är mer som en berättelse eller nå. Dansa med hästar är bättre! :)
 
Det beror ju helt på om du vill ha lite skön läsning på toan (hästarnas budskap), eller en bok med praktiska grejer i (Dansa med hästar).
 
Tycker att Dansa med hästar är mycket bättre. Dan andra handlar mest om hans liv och inte alls mycket om hästarna i den omfattningen. Dansa med hästar är däremot bra!
 
"Dansa med hästar" är trevlig som inspiration, men värdelös i ett pedagogiskt syfte. Den andra har jag inte läst.
 
Jag orkade inte ens läsa ut "Hästarnas budskap", blev mest irriterad på den :p

"Dansa med hästar" är däremot trevlig läsning.
 
Hästarnas budskap, lätt. :love:

dansa med hästar är bra, men det är mer gör så gör så så blir det så ( eller ska bli) precis som allt annat jävla dravel böcker.

Hästarnas budskap är så mycket känsla själ och andlighet, vilket glöms ofta i hantering (min åsikt).
Kan tänka mig att många "stängda" människor inte förstår den helt ut eller så...
 
men vad handlar hästarnasbudskap om? jag hade också tänkrt att köpa den på rean,men nu blir man fundersam.. varför är den inte bra?
 
Hästarnas budskap är helt underbar. Den handlar egentligen knappt inget om hästar skulel jag säga utan om inställningen till livet och därigenom också inställningen till hästar. Det är mer en filosofisk bok. Enligt hempfling handlar ju ine ridning och hästhantering om olika tekniker utan hela ens inställning till hästen och även sin egen inställning till livet.

Så r man ute efter ren instruktion så är dansa med hästar helt klart bättre, men vill man ha en bra grund till dansa med hästar och få ut mer av den så tycker jag man ska läsa hästarnas budskap.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nu har uppladdningen för veckans världscupfinal i Riyadh dragit igång. Under måndagen stod veterinärbesiktning av alla hästar på...
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Belgiske Domien Michiels dansade tillsammans med sin 16-årige valack Intermezzo van het Meerdaalhof hem seger i världscupküren. Förutom...
Svar
0
· Visningar
91
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter ”Lyssna aldrig för mycket på gamla rådgivare, utan känn efter vad ni tror på djupt inne, för det är ni som ligger i framkant”. Det var...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blev svensk seger i helgens inledande Grand Prix-klass. Maria von Essen och valacken Invoice dansade fint hem segern på över 71...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp