Vilken hjälm är snyggast och kmr aldrig att "dö ut"?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zoowie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 994
Z

zoowie

Ska köpa en ny hjälm snart. Och jag vill köpa en snygg hjälm som aldrig blir "omodern". Heller inget extremt som i jämförelse med tretorn ridstövlarna. Om ngn förstår? :p Har kollat på en JW. Vad är skillnaden mellan den och en charles owen?
Sorry för luddigt inlägg. :p Ge mig alla tips ni har :)

Sv: Vilken hjälm är snyggast och kmr aldrig att "dö ut"?

JW kan jag varmt rekommendera...

JW har autografen i nacken + mer "kantig" skärm, CO är rundad skärm (snyggare) och snöre i nacken tror jag...

jag köpte en JW på globen och ÄLSKAR den verkligen, sitter runt hela huvudet och är såååå skön!!!

En svart sammetshjälm utan krusiduller!
Är själv inte mycket för märken... Finns billiga och BRA varianter i nästan varenda hästsportaffär.

Ska köpa en ny hjälm snart. Och jag vill köpa en snygg hjälm som aldrig blir "omodern". Heller inget extremt som i jämförelse med tretorn ridstövlarna. Om ngn förstår? :p Har kollat på en JW. Vad är skillnaden mellan den och en charles owen?
Sorry för luddigt inlägg. :p Ge mig alla tips ni har :)

En vanlig sammetskask, utan utmärkande detaljer, lär ju aldrig bli omodern.

Men å andra sidan, hur mycket hinner modet ändra sig på de år hjälmen är i användbart skick? (=4-5 år, max...)

En vanlig sammetskask, utan utmärkande detaljer, lär ju aldrig bli omodern.

Men å andra sidan, hur mycket hinner modet ändra sig på de år hjälmen är i användbart skick? (=4-5 år, max...)

Ja men för ganska många år sedan va juh plasthjälmarna snygga för det var dom enda som fans:p

Innan någon av hjälmarna som finns på marknaden har blivit 'omoderna' kommer du förmodligen ha köpt ny hjälm flera gånger om. Man ska byta hjälm var tredje år eftersom det är en färskvara som färsämras.

JW är en Charles Owen hjälm. CO JW och CO Wellington Classic heter modellerna. JW har en autograf på kudden bak och WC har inte det utan har ett snöre istället, det enda som skiljer dem åt.

Okej, tack :)

Liknande trådar

Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 411
Senast: Drago
·
M
Utrustning Hej alla! Ja, som rubriken lyder vill jag ha tips på snygga och bra hjälmar? Då jag är på jakt efter ny tävlingshjälm till dressyr...
Svar
5
· Visningar
1 587
E
Utrustning Ska köpa en ny ridhjälm men kan inte bestämma vilken jag vill ha :P har en svart charles owen JW men har gått över till brunt nu så ska...
Svar
11
· Visningar
2 628
Senast: Salinero
·
B
Hästhantering Jag har ingen aning om hur jag ska fixa detta så därför behöver jag hjälp. Jag har ett eneglskt fullblod som jag "tror" är rädd för... 2
Svar
39
· Visningar
4 052
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka