Vilken hjälm?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Henny92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 882
H

Henny92

Nu ska jag äntligen köpa ny hjälm, men vet inte vilken jag ska välja:confused: Antingen så blir det en:
GPA Carbone,
GPA Titium eller
Charles Owen (JW).

Vad tycker ni är snyggast? Nån som har bra/dåliga erfarenheter av nån av dem här hjälmarna?

Sv: Vilken hjälm?

Det beror på lite vad du är ute efter tycker jag, samt vilken som passar din huvudform bäst. JW´n är den som jag personligen tycker är snyggast - skulle inte ha något emot och ha en sådan hjälm själv.

Men för min del blev det i alla fall en GPA Titium, helt enkelt för att jag ville ha en svalare hjälm. Har tidigare erfarenhet av CO Showhat och den vart äckligt varm på sommaren och man kunde t.o.m få huvudvärk pga. att det "kokade" så i den. Titiumen är ju i alla fall svalare, köpte dock min innan "flugan" kom , annars hade jag kanske köpt den i stället.

JWn är ju väldigt snygg och klassisk men GPAn är svalare.
Men vill du ha en GPA med verkligt bra ventilation så satsta på en Speed Air. Det är STOR skillnad mellan den och Titiumen.

Jag älskar min JW och tycker den är snygg som få men rider mest i mina GPA för att de är skönast. Svårt val. :D

Jo, det lutar åt en JW eller en Titium (jag tycker inte om Speed Air så mycket). Jag brukar inte ha så stora problem med att bli överhettad om huvudet och jag tycker att JW:n ser lite mer klassisk ut än Titiumen. Eller vad tycker ni? Jag har vanlig huvudform och har storlek 57.

JW:n är lite mer "allround" tkr jag; den passar både till hoppning och dressyr, medan GPA-hjälmarna är mer renodlade 'hopphjälmar' och kanske inte gör sig jättebra på en dressyrtävling :p

Ska själv köpa en JW-hjälm nere i Falsterbo, så jag röstar helt klart på den :)

Jag är ju inte så himla hoppintresserad, utan lite mer dressyr. Jag tycker ju att båda är himla snygga men om jag ska ut och tävla dressyr lite senare, så är nog en JW bäst. Tack för alla smakråd:bow: Henny92

Äsch då, jag är ju dressyrryttare (hoppar typ adlrig) och har en GPA titium. Klart du kan starta dressyr med en sådan hjälm :smirk: , och dessutom har man ju en gpa (eller jag har i af) ljust bara för att den är "luftigare". Om du är renodlad dressyrryttare ska du ju inte ha JW heller, då kan du ju lika gärna köpa en CO av "dressyrigare" modell..

Jag har en JW och en GPA Titium..Tycker helt klart mest om JW'n, den är mkt skönare!

cactuspower skrev:
Äsch då, jag är ju dressyrryttare (hoppar typ adlrig) och har en GPA titium. Klart du kan starta dressyr med en sådan hjälm :smirk: , och dessutom har man ju en gpa (eller jag har i af) ljust bara för att den är "luftigare". Om du är renodlad dressyrryttare ska du ju inte ha JW heller, då kan du ju lika gärna köpa en CO av "dressyrigare" modell..

Jag är ju mest allround (rider lektioner) men jag tycker mest om dressyr. Alltså är jag inte riktigt en äkta dressyrgalning än;) Sen så skiljer det ju lite i priset och jag har fått spara jättelänge och jag har inte några glatt sponsrande föräldrar. Det lutar åt en JW.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
801
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka