Vilken höjd hoppar man på i de olika fälttävlans klasserna?

M

Marlenè

I exempel debutant och lätt fälttävlan?
Vad ingår det för dressyrprogram i lätt och debklass?

I banhoppningen samt terrängen hur många hinder ingår det i deb och lätt klass?

Hur beräknas dressyrprogrammet i fälttävlan är det likadant som i enbart dressyrtävl-poäng samt procent dvs?
 
i Deb klass är dressyren motsvarande LC lika så i hoppningen och terrängen är max 95 cm antal hinder ca 14.
I lätt klass är dressyren motsvarande LB lika så i hopp och terrängen max 110cm antal hinder ca 17. :D
 
Lite rättelser. Banhoppningen i debutant är 95 cm men terrängen är 90 cm (klassen heter numer 90 cm) i lättklass är det 105 cm i banhoppning och 100 cm i terrängen (klassen heter 100 cm).
 
*Är jättefegis vad det gäller FT* :(
Men det är grymt kul att titta på, massa läskiga hinder :crazy:
 

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 223
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Hej! Här kommer en fråga till alla ett som sysslar med banhoppning, - Hur tänker ni när ni ska och hoppar en bana? Alltså hur går era...
Svar
4
· Visningar
2 933
Senast: Kallebus
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 783
Senast: Speedway
·
H
Fälttävlan Japp, nu har jag och min lilla ponny startat vår första riktiga fälttävlan, Vi startade redan ifjol en klubbklass, "mini" där...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: HoneysEmma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp