Vilken hoppgjord?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare iingentiing
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 227
I

iingentiing

jag har tänkt mig köpa en hoppgjord, men jag vet inte vilket märke, varifrån jag ska köpa den eller hur mkt det får kosta. som sagt, jag vet bara att jag ska köpa en men inte vilken :angel:
har ni några bra förslag på en bra hoppgjord ? :confused::angel:

Sv: Vilken hoppgjord?

Jag rekommenderar BR (Bieman Riding) Jos Lanink. Det är en gjord med mycket bra läder och den är otroligt mjuk och följer verkligen hästens former på ett mycket bra sätt! Den är rimlig i pris då den kostar 17-1800.- (magplattevarianten) .

Trots att min gjord är rätt misshandlad av mig (dvs inte smord så ofta som den skulle behöva) blir den som ny efter uppsmörjning, om man bortser från hovmärkena i magplattan. Jag är urnöjd!!! :love:

Har också en EQL gjord med magplatta som jag gav 1250.- för. Den har betydligt sämre läder, är väldigt stel och oföljsam med hästens linjer.

//Alice

jag är väldigt nöjd med min samson magplatta! Man får väldigt mycket gjord för pengarna (749:-). Lädret är mjukt och följsamt och av bra kvalitét.

Jag har Hö*ks magplattegjord. Helt kanon enligt mig.:banana:
Bra läder, lättsmord sitter där den ska osv..
Kostar 698:-och helt klart värt varenda krona.

vart har ni köpt era gjordar då? :)

ingen mer som vill bidra till ett ev köp :angel::rofl:

jag har och har haft flera från Prestige. tycker de är jättebra. jätte lätt och smidigt med deras kabinhake istället för dom med läderremsan som man sätter över pluppen :p känns som denna sitter säkrare och inte kan gå upp.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 285
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
625
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka