Vilken hoppsadel?

Kirie

Trådstartare
Tänkte börja kolla på en billig hoppsadel att ha när vi gympahoppar/klättrar/galopptränar/rider ut i dåligt väder.

Vanligtvis har jag en Amerigo CC +2 (dressyr). Behöver alltså en ganska vid sadel. Hästen är inte överbyggd men har en rygg som sluttar uppåt och lätt knuffar sadeln framåt vid arbete. Ingen manke att ta hänsyn till. Behöver en vid kanal om hästen skall trivas och ryggen kommer upp ganska mycket.

Någon som har nåt förslag? Då kan jag låna hem från SM och testa.

Sv: Vilken hoppsadel?

Du hade väl rätt mycket jobb att hitta en passande sadel till din häst om jag minns rätt, isf hade jag köpt en Amerigo hopp CC också... Borde ju finnas en i rätt bomvidd och hyfsad prisklass som kan funka, om inte annat så får du ju igen pengarna om du säljer den igen, de har ett bra andrahandsvärde.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 353
Senast: Aifos
·
Utrustning Jag håller på och rider in min häst och funderar över sadlar. Hästen : Liten och ganska kort manke Rund bred rygg Svagt böjd rygg som...
Svar
1
· Visningar
944
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka